Je hebt geen internet, hoewel je internettoegang is geconfigureerd in de FRITZ!Box? ✔ Zo los je het probleem op.
Hoewel de FRITZ!Box is verbonden met de kabelaansluiting en is geconfigureerd voor internettoegang via kabel, hebben sommige of alle met de FRITZ!Box verbonden computers, smartphones of andere apparaten geen toegang tot het internet. Op de apparaten wordt mogelijk een van de volgende meldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Als je je FRITZ!Box in de detailhandel hebt aangeschaft, moet je deze eerst laten ontgrendelen door je kabelprovider:
Belangrijk:Je kunt alleen de FRITZ!Box 6591 Cable met het AVM-artikelnummer 20002857 gebruiken op alle kabelaansluitingen. Modellen met een ander AVM-artikelnummer zijn niet bedoeld voor vrij gebruik op elke kabelaansluiting (zie avm.de/laeuft).
Voor toegang tot het internet via de FRITZ!Box moet het apparaat een verbinding met toegang tot de FRITZ!Box hebben:
Met Android-smartphones of -tablets is de gebruikersinterface van een FRITZ!Box met een storing van de internetverbinding normaalgesproken alleen toegankelijk als de verbinding met het mobiele netwerk is verbroken:
In de fabrieksinstellingen wijst de FRITZ!Box per DHCP automatisch de juiste IP-instellingen toe aan alle apparaten. Als je de DHCP-server van de FRITZ!Box hebt uitgeschakeld, schakel deze dan weer in:
Opmerking:In de fabrieksinstellingen gebruikt de FRITZ!Box het IP-adres 192.168.178.1 (subnetmasker 255.255.255.0) en wijst IP-adressen toe van xxx.20 tot xxx.200.
Om ervan verzekerd te zijn dat het apparaat altijd de juiste IP-instellingen gebruikt, moet je ervoor zorgen dat het apparaat automatisch de IP-instellingen ophaalt bij de FRITZ!Box (dit is de standaardinstelling van de meeste apparaten):
In de fabrieksinstellingen gebruikt de FRITZ!Box de DNS-server van de internetprovider om de namen van internetadressen om te zetten. Als je in de FRITZ!Box andere DNS-servers hebt geconfigureerd, schakel dan de DNS-server van de internetprovider weer in:
Belangrijk:Als het menu "Type of Connection" of "Account Information" niet wordt weergegeven, configureert je kabelprovider de DNS-servers automatisch op de juiste wijze.
Opmerking:
Omdat de meest recente drivers vaak niet in de Windows-update worden aangeboden, kun je de drivers installeren via de website van de fabrikant, bijvoorbeeld van het Intel-downloadcenter.
De volgende stap is alleen noodzakelijk als er op het apparaat firewallsoftware is geïnstalleerd: