Scherm van de FRITZ!DECT-schakelaar blijft hangen

Het scherm van de FRITZ!DECT-schakelaar, bijvoorbeeld 440, is "bevroren" en toont verouderde waarden. De schakelaar reageert niet meer als er op de toetsen wordt gedrukt en de verbinding met de FRITZ!Box is verbroken.

1 Batterijen controleren

FRITZ!DECT-schakelaars hebben een energiezuinig e-inkscherm dat bijvoorbeeld ook wordt gebruikt bij e-bookreaders. Deze schermen hebben alleen stroom nodig om naar een andere weergave te schakelen. Als de batterijen worden verwijderd of als zij leeg of ongeschikt zijn, blijft het scherm op de laatste toestand staan.

Opmerking:Meer informatie over de werking van een e-inkscherm vind je op Wikipedia.

Het probleem treedt meestal op als er ongeschikte batterijen worden gebruikt of als de batterijen leeg zijn. Ga als volgt te werk:

  1. Verwijder de batterijen uit de FRITZ!DECT-schakelaar.
  2. Plaats nieuwe, geschikte batterijen:
    1. Gebruik geen oplaadbare batterijen (accu's). Oplaadbare batterijen hebben meestal een hogere inwendige weerstand en een hogere zelfontlading dan gewone batterijen en leveren vaak minder spanning. Dit kan de werking van de schakelaar beïnvloeden en de bedrijfstijd verkorten.
    2. Gebruik geen zink-koolstofbatterijen. Vanwege hun constructie zijn die niet geschikt voor gebruik in een schakelaar.
    3. Gebruik batterijen van uitstekende kwaliteit. Geschikte batterijen zijn Varta Industrial Pro AAA, Varta Longlife Max Power AAA, GP Super Alkaline LR03 of Duracell Industrial AAA.
  3. Houd de menutoets gedurende ca. 2 seconden ingedrukt, tot het menu wordt weergegeven.
  4. Druk in het menu op de toets waarnaast in het scherm "Zurücksetzen" wordt weergegeven.
  5. Breng opnieuw de DECT-verbinding met de FRITZ!Box tot stand.