Bij sommige oproepen wordt niet het uitgaande telefoonnummer gebruikt dat voor de telefoon is geconfigureerd in de FRITZ!Box. Afzonderlijke telefoongesprekken worden bijvoorbeeld tot stand gebracht via het vaste net in plaats van via internettelefonie (VoIP).
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Als je met een FRITZ!Fon een gemiste oproep uit de oproeplijst terugbelt, gebruikt de FRITZ!Fon hiervoor het telefoonnummer waarnaar is gebeld. Om terug te bellen kun je echter een ander uitgaand telefoonnummer gebruiken:
Het telefoonnummer wordt weergegeven op de display van de telefoon en wordt als uitgaand nummer gebruikt voor de volgende oproep.
Er zijn mogelijk kiesregels geconfigureerd in de FRITZ!Box waardoor de verbinding tot stand wordt gebracht via een ander uitgaand nummer. Wijzig of verwijder daarom alle ongeschikte kiesregels:
Als de functie "Use substitute connection" is ingeschakeld, probeert de FRITZ!Box automatisch te bellen via een ander telefoonnummer als het niet mogelijk is de oproep tot stand te brengen via een internettelefoonnummer. Je hoort een geluidssignaal (twee korte tonen en een langere toon) in de telefoon als een vast telefoonnummer wordt gebruikt om te bellen. Als er een ander internettelefoonnummer wordt gebruikt om de oproep tot stand te brengen, hoor je geen geluidssignaal. Je kunt deze functie uitschakelen in de FRITZ!Box: