Bij inkomende oproepen worden de telefoonnummers niet weergegeven op het scherm van de FRITZ!Fon:
Opmerking:Je kunt de weergave van de tekstinformatie weer uitschakelen met #960*0*.
De volgende stap is alleen noodzakelijk als de telefoon wel het telefoonnummer van de beller weergeeft, maar niet het telefoonnummer dat de beller heeft gebeld:
Voorbeeld:
Als weergavenaam voor het internettelefoonnummer 12345 kun je een naam kiezen zoals "VOIP_12345", "provider_12345", "office", "private" of "12345".
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als de telefoonnummers niet worden weergegeven bij inkomende oproepen naar het analoge vaste telefoonnummer:
Belangrijk:Als je extra telefoonapparaten of aansluitdozen aansluit op de telefoonaansluitdoos, kan dit resulteren in fouten.
Interferentie van een apparaat dat is aangesloten op de FRITZ!Box of de stroomtoevoer, kan mogelijk de FRITZ!Box bereiken. Voer daarom de volgende test uit:
Belangrijk:Als het probleem zich voordoet met een FRITZ!Powerline-apparaat, gebruik dan de met het FRITZ!Powerline-apparaat meegeleverde UTP-netwerkkabel.
Als er bij inkomende oproepen nog steeds geen telefoonnummers worden weergegeven, is de signaalkwaliteit van je analoge vaste telefoonaansluiting te laag.
In vergelijking tot eenvoudige telefoons stellen telefooncentrales altijd hogere eisen aan de signaalkwaliteit van de analoge vaste telefoonaansluiting. De FRITZ!Box is tot ver buiten de specificatiegrenzen in staat om alle inkomende signalen juist te identificeren en te verwerken. In het geval van uiterst interferentiegevoelige aansluitingen kan de storingsbestendigheid van de FRITZ!Box echter iets lager zijn dan die van een analoge telefoon die rechtstreeks op je telefoonaansluiting is aangesloten. Daarom kan het voorkomen dat een telefoon die rechtstreeks is aangesloten op de telefoonaansluiting, de CLIP-informatie wel correct kan verwerken, maar je FRITZ!Box niet. Dit ligt niet aan een fout van de FRITZ!Box, maar aan de lage signaalkwaliteit van de analoge vaste telefoonaansluiting.