Je kunt niet uitgaand bellen? De telefoon werkt niet of het telefoonnummer is niet geregistreerd? ✔ Zo los je het probleem op.
Er kunnen geen uitgaande telefoonverbindingen via het internet tot stand worden gebracht met een FRITZ!Fon die is aangemeld bij de FRITZ!Box. Dit probleem treedt zo nu en dan of altijd op. Mogelijk kunnen bepaalde telefoonnummers ook niet worden gebeld.
Op de FRITZ!Fon wordt tijdens het tot stand brengen van de verbinding mogelijk de melding "Geen kanaal" weergegeven en in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box wordt op de pagina "Overzicht" of in de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box een van de volgende foutmeldingen of een andere melding over het telefoonnummer weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Afb.: Land- en netnummer invoeren (bijvoorbeeld voor Duitsland en Berlijn)
Sinds 2018 worden er in Duitsland geen nieuwe internetaansluitingen via het vaste net meer geactiveerd. Nieuwe aansluitingen zijn altijd IP-lijnen zonder splitter en NT1 (NTBA). Bovendien zijn bijna alle al bestaande aansluitingen gemigreerd naar een IP-lijn. Als je geen vaste aansluiting meer hebt, moet je daarom het vaste net uitschakelen in de FRITZ!Box, om alle instellingen te verwijderen die het tot stand brengen van telefoonverbindingen via het vaste net forceren:
Deze paragraaf is alleen van toepassing als bij het optreden van de fout de melding: "Internettelefonie [...] niet geslaagd. Oorzaak: Not Acceptable Here (488)" wordt weergegeven in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box onder "Systeem > Gebeurtenissen". Met deze melding geeft je provider aan dat de aangevraagde dienst niet beschikbaar is voor jouw aansluiting. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren om een van de volgende redenen:
Een oplossing door de FRITZ!Box is daarom niet mogelijk.
De FRITZ!Box is nu volledig geconfigureerd voor uitgaande verbindingen via het internet. Andere oorzaken kunnen bijvoorbeeld technische problemen bij je provider voor internettelefonie zijn.