Hoewel de FRITZ!Powerline-apparaten zijn aangesloten op het elektriciteitsnet, wordt de powerlineverbinding niet tot stand gebracht en de Powerline-leds blijven niet branden.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit om het probleem te verhelpen.
Onjuiste instellingen in de FRITZ!Powerline-apparaat kunnen verhinderen dat de powerlineverbinding tot stand wordt gebracht. Laad daarom de fabrieksinstellingen van alle FRITZ!Powerline-apparaten die geen verbinding met het powerlinenetwerk tot stand kunnen brengen:
Model | Toets | Duur |
---|---|---|
FRITZ!Powerline 1260(E) / 1240 AX | Connect | 15 seconden |
FRITZ!Powerline 1220 / 1210 | Connect | 10-15 seconden |
FRITZ!Powerline 1240E | WLAN - WPS Powerline - Security | 15 seconden |
FRITZ!Powerline 1220E / 1000E | Powerline · Security | 10-15 seconden |
FRITZ!Powerline 546E / 540E | WLAN ·WPS en Powerline · Security | 10 seconden |
FRITZ!Powerline 530E / 510E | Security | 12 seconden |
FRITZ!Powerline 520E / 500E | Reset | 2 seconden |
Verbind de FRITZ!Powerline-apparaten in een stekkerdoos om interferentiefactoren in het elektriciteitsnet uit te sluiten:
FRITZ!Powerline-model | Connect-toets |
---|---|
FRITZ!Powerline 1260(E) / 1240 AX / 1220 / 1210 | Connect |
FRITZ!Powerline 1240E | WLAN - WPS Powerline - Security |
FRITZ!Powerline 1220E / 1000E / 546E / 540E | Powerline · Security |
FRITZ!Powerline 530E / 520E / 510E / 500E | Security |
Als de powerlineverbinding wordt beïnvloed door interferentiefactoren, houd dan rekening met de volgende aanwijzingen om interferentiefactoren tot een minimum te beperken:
Mogelijke interferentiebronnen zijn bijvoorbeeld schakelende voedingen, dimmers, halogeensystemen, energiespaarlampen, lopende elektromotoren (bijvoorbeeld van de koelkast, keukenmachine, wasdroger, wasmachine, stofzuiger of boormachine).