FRITZ!OS van de repeater herstellen
Met het herstelprogramma kun je de functionaliteit van de FRITZ!Repeater herstellen. Het herstelprogramma zet de FRITZ!Repeater terug naar de fabrieksinstellingen en verwijdert alle instellingen die verhinderen dat de repeater juist werkt.
Voorwaarden
- Op de computer is Windows 11 / 10 / 8 / 7 geïnstalleerd.
1 Herstelprogramma downloaden
- Open in een webbrowser download.avm.de/fritzwlan/.
- Ga naar de map voor het model van je repeater, vervolgens naar de submap"deutschland" of "other" en ten slotte naar de map "recover".
- Download het herstelprogramma voor de repeater met de bestandsextensie ".exe" naar je computer.
2 Computer met de repeater verbinden
- Sluit de computer met de meegeleverde netwerkkabel rechtstreeks aan op de LAN-poort van de FRITZ!Repeater.
- Verbreek alle andere verbindingen tussen de FRITZ!Repeater en andere netwerkapparaten.
4 Herstelprogramma uitvoeren
- Koppel de repeater gedurende ca. 10 seconden los van het elektriciteitsnet.
- Start vervolgens het bestand "FRITZ.Repeater[...].exe" en klik op "Next".
- Volg de instructies.
- Als het programma een foutmelding weergeeft, bijv. "Recovery failed due to an error", voer dan het programma opnieuw uit. Als het meerdere keren niet lukt het herstelprogramma uit te voeren, voer dan het herstelprogramma uit op een andere computer.
- Als het programma de melding "Complete - FRITZ!Repeater successfully restored!" weergeeft, is het herstellen geslaagd.
5 Fouten bij het uitvoeren van het herstelprogramma
Herstelprogramma kan FRITZ!Repeater niet vinden
Het herstelprogramma kan de FRITZ!Repeater niet vinden en geeft steeds de foutmelding "FRITZ!Repeater [model] searching at: [IP adres]" weer.
- Klik niet op "Next", maar op "Cancel" en vervolgens opnieuw op "Cancel".
- Zorg dat alle firewalls zijn uitgeschakeld.
- Voer het herstelprogramma opnieuw uit.
Foutmelding "Could not determine the version!"
Het herstelprogramma geeft de foutmelding "Could not determine the version!" weer:
- Klik op "Cancel" om het herstelprogramma te beëindigen.
- Klik in de Windows-taakbalk op het zoekpictogram.
- Typ in de zoekbalk Apparaatbeheer en druk op Enter.
- Dubbelklik onder "Netwerkadapters" op de LAN-netwerkadapter die is verbonden met de FRITZ!Repeater en klik op het tabblad voor de geavanceerde instellingen (bijv."Geavanceerd", "Geavanceerde instellingen").
- Selecteer de eigenschap voor het instellen van de gegevenssnelheid (bijv. ‘Gegevenssnelheid’, ‘Verbindingstype’, ‘Connection Type’, ‘Media Type’).
- Selecteer de waarde "10 Mbps half-duplex" of een vergelijkbare waarde en klik op "OK".
- Voer het herstelprogramma opnieuw uit.