De FRITZ!Box blokkeert de internettoegang op een computer, smartphone of een ander apparaat, hoewel het apparaat eigenlijk toegang tot internet zou moeten hebben op het moment dat de fout optreedt. De volgende meldingen worden weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Als het apparaat de IP-instellingen niet middels DHCP van de FRITZ!Box krijgt, gaat de FRITZ!Box bij een IP-adreswijziging uit van een poging tot omzeilen van het ouderlijk toezicht en blokkeert de internettoegang volledig.
Wanneer het apparaat via een extra Wi-Fi-repeater of Wi-Fi-router van een andere fabrikant is verbonden met de FRITZ!Box, wordt de communicatie van het apparaat met de FRITZ!Box gewijzigd. Daardoor gaat de FRITZ!Box dan uit van een poging tot misleiding en blokkeert vervolgens de internettoegang voor het apparaat volledig. Verbind het apparaat daarom rechtstreeks met de FRITZ!Box:
Opmerking:Als het apparaat is verbonden via een andere repeater, geeft de andere router het MAC-adres van het apparaat niet door aan de FRITZ!Box. Omdat de FRITZ!Box een combinatie van het IP-adres en het MAC-adres gebruikt om elk apparaat te identificeren, worden aanvragen van dezelfde MAC-adressen in combinatie met verschillende IP-adressen door de FRITZ!Box beschouwd als een poging tot omzeilen van het ouderlijk toezicht.
Als de FRITZ!Box de internettoegang nog steeds blokkeert, is het ouderlijk toezicht voor het apparaat niet juist geconfigureerd. Controleer de instellingen voor het apparaat door hierop de pagina http://fritz.box te openen en vervolgens op een ander apparaat de instellingen aan te passen zoals wordt uitgelegd in de handleiding Internetgebruik beperken met het ouderlijk toezicht.