Op een Windows-computer wordt de LAN- of Wi-Fi-verbinding met de FRITZ!Repeater in het systeemvak van de taakbalk (systray) weergegeven met een uitroepteken en met de melding "... beperkte of geen connectiviteit". Op de computer is het niet mogelijk om via de FRITZ!Repeater de gebruikersinterface (http://fritz.repeater) te openen en via de FRITZ!Repeater toegang tot het internet te krijgen.
Belangrijk:Deze handleiding is alleen van toepassing als de FRITZ!Repeater wordt gebruikt als router. Als de FRITZ!Repeater wordt gebruikt als Mesh Repeater of in de IP-client-modus wordt gebruikt, is er in de FRITZ!Repeater geen DHCP-server actief. Neem in dit geval contact op met de fabrikant van je router.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De instructies voor de configuratie en de informatie over de functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Repeater.
Voer deze stappen uit met een ander apparaat dat is verbonden met de FRITZ!Repeater:
Belangrijk:Als je met geen enkel apparaat toegang kunt krijgen tot de FRITZ!Repeater, ga dan te werk zoals wordt uitgelegd in de handleiding Gebruikersinterface van de FRITZ!Repeater kan niet worden geopend.
Opmerking:In de fabrieksinstellingen gebruikt de FRITZ!Repeater het IP-adres 192.168.178.1 (subnetmasker 255.255.255.0) en wijst IP-adressen toe van xxx.20 tot xxx.200.
De volgende stap is alleen nodig als er op de computer firewallsoftware is geïnstalleerd:
Verbindingsproblemen met LAN-verbindingen kunnen worden veroorzaakt door fouten in de bekabeling, energiebesparende functies of tussengeschakelde apparaten zoals hubs/switches, powerlineapparaten of LAN/WLAN-omvormers. Controleer daarom de LAN-verbinding van de computer: