Leds van FRITZ!Powerline branden niet

De leds van het FRITZ!Powerline-apparaat branden niet. Het FRITZ!Powerline-apparaat kan niet meer worden verbonden en verzend geen gegevens meer.

Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.

1 FRITZ!Powerline-apparaat opnieuw opstarten

FRITZ!Powerline opnieuw opstarten via gebruikersinterface van de FRITZ!Box

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op ‘Thuisnetwerk’.
  2. Klik in het menu ‘Thuisnetwerk’ op ‘Netwerk’.
  3. Klik op het tabblad ‘Netwerkverbindingen’.
  4. Klik naast het apparaat in kwestie op de knop (Bewerken).
  5. Klik op het tabblad ‘Powerline’.
  6. Klik bij ‘Problemen oplossen’ op ‘Apparaat opnieuw opstarten’ en bevestig dit met ‘Opnieuw opstarten’.

    Opmerking:De instellingen van het FRITZ!Powerline-apparaat worden bij het opnieuw opstarten niet verwijderd.

FRITZ!Powerline opnieuw opstarten via het programma ‘FRITZ!Powerline’.

  1. Start het programma FRITZ!Powerline.
  2. Dubbelklik in het programma ‘FRITZ!Powerline’ op het pictogram van het FRITZ!Powerline-apparaat in kwestie.
  3. Klik bij ‘Reset’ op ‘Restart’.

    Opmerking:De instellingen van het FRITZ!Powerline-apparaat worden bij het opnieuw opstarten niet verwijderd.

2 De fabrieksinstellingen via toets laden

  1. Steek het FRITZ!Powerline-apparaat in een stopcontact en wacht gedurende ca. 1 minuut tot het FRITZ!Powerline-apparaat volledig is opgestart.
  2. Druk bij het apparaat op de overeenkomstige toets:
    ModelToetsDuur
    FRITZ!Powerline 1260(E) / 1240 AXConnect15 seconden
    FRITZ!Powerline 1220 / 1210Connect10-15 seconden
    FRITZ!Powerline 1240EWLAN - WPS
    Powerline - Security
    15 seconden
    FRITZ!Powerline 1220E / 1000EPowerline · Security10-15 seconden
    FRITZ!Powerline 546E / 540EWLAN ·WPS en Powerline · Security10 seconden
    FRITZ!Powerline 530E / 510ESecurity12 seconden
    FRITZ!Powerline 520E / 500EReset2 seconden
  3. Wacht gedurende ca. 2 minuten tot het procedé is voltooid.