MyFRITZ!-rapport configureren

MyFRITZ!Net stelt je regelmatig per e-mail op de hoogte over de status van je FRITZ!-apparaten, beschikbare updates en andere nieuwtjes, aanmeldingen bij je FRITZ!Box buiten het thuisnetwerk en desgewenst zelfs als je het wachtwoord van de FRITZ!Box bent vergeten.

Om door MyFRITZNet per e-mail op de hoogte gesteld te worden hoef je alleen maar je FRITZ!Box te registreren bij MyFRITZ!Net. Als je dat nog niet hebt gedaan tijdens de configuratie van je FRITZ!Box of nadat FRITZ!OS is bijgewerkt, kun je dit alsnog nog doen via de gebruikersinterface van de FRITZ!Box.

Vervolgens ontvang je een e-mail met een bevestigingslink voor je FRITZ!Box. Nadat je op de link hebt geklikt, is de configuratie voltooid. Als je de e-mail niet bevestigt, zal MyFRITZ!Net deze e-mail nog twee keer versturen. Als je ook deze e-mails niet bevestigt, wordt bij MyFRITZ!Net je e-mailadres verwijderd en de rapportage niet geconfigureerd.

Als je vanuit het internet je FRITZ!Box wilt benaderen, kun je nadat je het MyFRITZ!-rapport hebt geconfigureerd, ook een persoonlijke MyFRITZ!-account en internettoegang tot je FRITZ!Box configureren.

Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.

1 MyFRITZ!-rapport configureren

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Internet".
  2. Klik in het menu "Internet" op "MyFRITZ!-account".
  3. Voer in het invoerveld "Uw e-mailadres" je e-mailadres in.
  4. Klik op "Volgende" ("Verder"). MyFRITZ!Net stuurt je nu een e-mail met een bevestigingslink voor je FRITZ!Box.

    Belangrijk:Als je geen e-mail hebt ontvangen, werd de e-mail aangemerkt als ongewenste reclame (spam). Controleer in dit geval de spammap van je e-mailpostvak.

  5. Open de e-mail die je hebt ontvangen van MyFRITZ!Net.
  6. Klik in de e-mail op de knop "Uw FRITZ!Box registreren". Nu wordt je doorgestuurd naar myfritz.net. De configuratie van het MyFRITZ!-rapport is daarmee voltooid.
  7. Als je vanuit het internet je FRITZ!Box wilt benaderen, klik je op de link "MyFRITZ!-account instellen" en volg je de aanwijzingen van de handleiding MyFRITZ!-account registreren en in FRITZ!Box configureren.

2 Verzendinterval van het MyFRITZ!-rapport wijzigen

Het MyFRITZ!-rapport wordt standaard één keer per maand verstuurd. Als je een MyFRITZ!-account hebt aangemaakt, kun je het overzicht ook wekelijks laten toesturen:

  1. Open in een webbrowser myfritz.net.
  2. Voer in de invoervelden in kwestie het e-mailadres en het MyFRITZ!-wachtwoord in waarmee je je hebt geregistreerd bij MyFRITZ!Net en klik op "Aanmelden".
  3. Los de captcha op.
  4. Klik rechtsboven aan de rand van de website op de menuknop met drie puntjes en dan op "Instellingen van MyFRITZ!Net".
  5. Klik op "MyFRITZ!-rapport".
  6. Selecteer het gewenste verzendinterval en klik op "Opslaan".

3 MyFRITZ!-rapport opzeggen

Je kunt jezelf afmelden voor het MyFRITZ!-rapport via de link "MyFRITZ!-overzicht opzeggen". Als je een MyFRITZ!-account hebt aangemaakt, kun je het overzicht ook op myfritz.net uitschakelen:

  1. Open in een webbrowser myfritz.net.
  2. Voer in de invoervelden in kwestie het e-mailadres en het MyFRITZ!-wachtwoord in waarmee je je hebt geregistreerd bij MyFRITZ!Net en klik op "Aanmelden".
  3. Los de captcha op.
  4. Klik rechtsboven aan de rand van de website op de menuknop met drie puntjes en dan op "Instellingen van MyFRITZ!Net".
  5. Klik op "MyFRITZ!-rapport".
  6. Schakel de optie "MyFRITZ!-rapport actief" uit en klik op "Opslaan".

4 MyFRITZ!-e-mailberichten aanpassen

Naast het MyFRITZ!-rapport informeert je FRITZ!Box je via MyFRITZ!Net ook per e-mail over belangrijke gebeurtenissen. MyFRITZ!Net verstuurt bijvoorbeeld e-mails bij beschikbare updates, een vergeten FRITZ!Box-wachtwoord en als er vanuit het internet aanmeldingen bij de FRITZ!Box zijn (maximaal één e-mail per uur).

Als je een MyFRITZ!-account hebt aangemaakt, kun je configureren welke van deze e-mailberichten je wilt ontvangen:

  1. Open in een webbrowser myfritz.net.
  2. Voer in de invoervelden in kwestie het e-mailadres en het MyFRITZ!-wachtwoord in waarmee je je hebt geregistreerd bij MyFRITZ!Net en klik op "Aanmelden".
  3. Los de captcha op.
  4. Klik rechtsboven aan de rand van de website op de menuknop met drie puntjes en dan op "Instellingen van MyFRITZ!Net".
  5. Klik op "E-mailberichten".
  6. Stel in welke e-mailberichten je wilt ontvangen en klik op "Opslaan".
cookiesTC.png

FritzShop maakt GEBRUIK VAN COOKIES

FritzShop vraagt je om cookies te accepteren voor betere prestaties en voor sociale-media- en advertentiedoeleinden. Er worden sociale-media- en advertentiecookies van derden gebruikt om je sociale-mediafunctionaliteit en persoonlijke advertenties te bieden. Accepteer je deze cookies en de bijbehorende verwerking van je persoonsgegevens?

Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Cookie naamLeverancierDoel.Verloop
cookiesplus https://tcshop.nl Slaat uw cookie-voorkeuren op. 1 jaar
PrestaShop-# https://tcshop.nl Deze cookie helpt gebruikerssessies open te houden terwijl ze een website bezoeken, en helpt hen bij het plaatsen van bestellingen en veel meer bewerkingen zoals: datum toevoegen van cookies, geselecteerde taal, gebruikte valuta, laatst bezochte productcategorie, laatst geziene producten, klantidentificatie, naam, voornaam, gecodeerd wachtwoord, e-mailadres dat aan het account is gekoppeld, identificatie van het winkelwagentje. 480 uren
Statistieken
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Cookie naamLeverancierDoel.Verloop
collect Google Het wordt gebruikt om gegevens naar Google Analytics te sturen over het apparaat van de bezoeker en zijn gedrag. Volg de bezoeker op verschillende apparaten en marketingkanalen. Sessie
r/collect Google Het wordt gebruikt om gegevens naar Google Analytics te sturen over het apparaat van de bezoeker en zijn gedrag. Volg de bezoeker op verschillende apparaten en marketingkanalen. Sessie
ssupp.chatid Smartsupp Gesprek-ID van live chatservice aangeboden door Smartsupp Sessie
ssupp.group Smartsupp Laatste groep bezoekers van de live chatservice van Smartsupp. Sessie
ssupp.vid Smartsupp Noodzakelijk voor de functionaliteit van de chatboxfunctie van de website. 6 maanden
ssupp.visits Smartsupp Aantal eerdere bezoeken, nodig om bij te houden voor automatische berichten van de live chatservice van Smartsupp. 6 maanden
_ga Google Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. 2 jaar
_gat Google Gebruikt door Google Analytics om verzoeksnelheid te vertragen 1 dag
_ga_# Google Used by Google Analytics to collect data on the number of times a user has visited the website as well as dates for the first and most recent visit. 2 jaar
_gd# Google Dit is een Google Analytics-sessiecookie die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe u de website gebruikt en die wordt verwijderd wanneer u uw browser afsluit. Sessie
_gid Google Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. 1 dag
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.