De FRITZ!Box is optimaal voorbereid voor gebruik bij Deutsche Glasfaser. Je hoeft de FRITZ!Box alleen maar aan te sluiten op de glasvezelaansluiting, de internettoegang bij Deutsche Glasfaser te activeren en telefonie te configureren.
Vervolgens kunnen alle apparaten in je thuisnetwerk onbeperkt gebruikmaken van de vele FRITZ!Box-functies voor internet, telefonie en smarthome.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Opmerking:Als er in de klantomgeving geen activeringsnummer staat, neem dan contact op met de klantenservice van Deutsche Glasfaser via 02861 890600.
Belangrijk:Als je niet weet welke glasvezelaansluiting je hebt, test dan achtereenvolgens de SFP-modules die met je FRITZ!Box werden meegeleverd. De Power-/Fiber-led van de FRITZ!Box blijft branden als de FRITZ!Box met de juiste SFP-module is aangesloten op de glasvezelaansluiting.
Opmerking:Aanwijzingen om de juiste glasvezelkabel te kiezen vind je in onze handleiding Welke glasvezelkabel heb ik nodig?.
Belangrijk:Als het activeren niet is geslaagd of er na 10 minuten nog geen internettoegang is, neem dan contact op met Deutsche Glasfaser. Als er op de activeringspagina een melding wordt getoond (bijvoorbeeld "falscher Port"), houd de tekst van deze melding dan paraat.
Opmerking:De toegangsgegevens vind je in de documentatie van je abonnement. Als je geen toegangsgegevens hebt ontvangen, neem dan telefonisch contact op met de klantenservice van Deutsche Glasfaser via 02861 890600.
Belangrijk:Als de telefoon nog niet wordt weergegeven, klik dan op de knop "Nieuw apparaat instellen" ("Nieuw apparaat inrichten") en volg de instructies van de wizard.