Hoewel het gelukt is een VPN-verbinding met de FRITZ!Box te configureren, kan WireGuard geen verbinding met de FRITZ!Box tot stand brengen. Er wordt dan een van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Als WireGuard de melding "Error bringing up tunnel: Service not authorized by user" weergeeft, voorkomt een andere app dat de gebruiker een VPN-verbinding tot stand kan brengen.
Om ervoor te zorgen dat WireGuard een VPN-verbinding met de FRITZ!Box tot stand kan brengen, moet de FRITZ!Box een IPv6- of IPv4-adres hebben dat in het internet bereikbaar is en het apparaat waarop WireGuard is geïnstalleerd moet dit IP-adres kunnen benaderen.
Of de FRITZ!Box een IP-adres heeft dat in het internet bereikbaar is en of het apparaat dit IP-adres kan bereiken, kun je uitzoeken met behulp van de handleiding Internetbereikbaarheid van de FRITZ!Box controleren.
Opmerking:Als je MyFRITZ! gebruikt, kun je de IP-adressen van je FRITZ!Box ook als je niet thuis bent controleren in het apparaatoverzicht van je MyFRITZ!-account op myfritz.net onder "FRITZ!Box-informatie en toegangsopties".
Als de VPN-verbinding af en toe niet tot stand kan worden gebracht, ligt dat mogelijk aan een storing van de MyFRITZ!-dienst. Controleer daarom of de FRITZ!Box op het tijdstip waarop werd geprobeerd om een VPN-verbinding tot stand te brengen, was aangemeld bij MyFRITZ:
Sommige landen (bijvoorbeeld Egypte, Iran) blokkeren WireGuard-verbindingen. Als je in een land buiten de Europese Unie met WireGuard geen VPN-verbinding tot stand brengen kunt, staat de internetprovider mogelijk geen WireGuard-verbindingen toe:
Als de VPN-verbinding helemaal niet tot stand kan worden gebracht, is in WireGuard een ongeldige of onjuiste verbinding opgeslagen, bijvoorbeeld een verkeerd MyFRITZ!-adres. Configureer WireGuard daarom opnieuw: