De internetverbinding tussen de FRITZ!Box en de glasvezelaansluiting wordt vaak (meerdere keren per dag) verbroken. Gedurende deze tijd knippert de Power/Fiber-led van de FRITZ!Box en blijft branden als de Internetverbinding opnieuw tot stand is gebracht. In de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box staat de volgende foutmelding:
"Glasvezelverbinding is verbroken.
Synchronisatie glasvezelverbinding begint (training)."
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Installeer de meest recente versie van FRITZ!OS, omdat deze verbeteringen voor verschillende glasvezelaansluitingen bevat, waarmee de fout mogelijk wordt verholpen:
Fouten in de bekabeling blijven vaak onopgemerkt. Verzeker je er daarom van dat de FRITZ!Box op de juiste wijze is verbonden met de aansluiting:
Opmerking:De met de FRITZ!Box meegeleverde SFP-modules hebben LC/APC-bussen (compacte connector, schuine snede). Afhankelijk van het glasvezelaansluitpunt moet er mogelijk een glasvezelkabel met adapter of een kabel met verschillende connectors aan beide uiteinden worden gebruikt. De lengte van de kabel in huis doet er meestal niet toe.
Mogelijk is de kabel die de FRITZ!Box met de glasvezelaansluiting verbindt, beschadigd. Test daarom een andere glasvezelkabel:
Opmerking:Glasvezelkabels zijn verkrijgbaar bij de speciaalzaak. Informatie over de verschillende connectorvormen en sneden vind je in de handleiding FRITZ!Box: welke glasvezelkabel heb ik nodig?.
Mogelijk is er een storing op de glasvezelaansluiting. Omdat het controleren van de aansluiting door de internetprovider lang kan duren en er daarbij kosten kunnen ontstaan, ga je als volgt te werk:
LET OP!Er zijn mogelijk kosten verbonden aan de controle. Vraag naar de voorwaarden bij je provider!