De Wi-Fi-verbinding met het FRITZ!Powerline-apparaat of de Wi-Fi-verbinding van het FRITZ!Powerline-apparaat met de Wi-Fi-router (bijvoorbeeld FRITZ!Box) is erg traag. Door de lage Wi-Fi-snelheid worden bijvoorbeeld websites traag geladen, duurt het lang om bestanden te downloaden en zijn er onderbrekingen bij videostreaming.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van het FRITZ!Powerline-apparaat.
Updates bevatten verbeteringen, herstelde fouten en nieuwe functies. Installeer daarom op alle apparaten de meest recente FRITZ!OS- of softwareversie:
Opmerking:Informatie over de update krijg je van de fabrikant van het apparaat; raadpleeg bijvoorbeeld de handleiding.
De volgende stappen zijn alleen nodig als je een FRITZ!Box als Wi-Fi-router gebruikt en je Wi-Fi-instellingen van de FRITZ!Box hebt aangepast:
Opmerking:In de fabrieksinstellingen analyseert de FRITZ!Box regelmatig de Wi-Fi-omgeving en de verbindingskwaliteit van de met de FRITZ!Box verbonden Wi-Fi-apparaten, selecteert op basis daarvan automatisch de beste instellingen voor het Wi-Fi-kanaal en stuurt de Wi-Fi-apparaten naar het meest geschikte Wi-Fi-netwerk.
De volgende stappen zijn alleen nodig als je een Wi-Fi-router van een andere fabrikant gebruikt:
Opmerking:Informatie over de configuratie van de Wi-Fi-router krijg je van de fabrikant van de router; raadpleeg bijvoorbeeld de handleiding.
Opmerking:Als de naam van het Wi-Fi-netwerk wordt gewijzigd, worden alle Wi-Fi-verbindingen verbroken. De Wi-Fi-verbindingen moeten vervolgens opnieuw worden geconfigureerd.
De volgende stappen zijn alleen nodig als je als Wi-Fi-router een FRITZ!Box gebruikt met FRITZ!OS 7 of nieuwer:
Het FRITZ!Powerline-apparaat en de Wi-Fi-router zijn nu optimaal geconfigureerd. Als de snelheid van de Wi-Fi-verbindingen van afzonderlijke Wi-Fi-apparaten toch nog laag is, is er alleen een oplossing mogelijk bij de Wi-Fi-apparaten in kwestie. Mogelijk kan de fabrikant van de Wi-Fi-apparaten advies geven om het probleem te verhelpen.