Hoewel de push-service is geconfigureerd volgens onze handleiding, verstuurt de FRITZ!Box geen e-mails met verbindings- gebruiks- en configuratiegegevens, geen berichten van het interne antwoordapparaat en geen faxberichten vanaf de interne faxserver. In de Event Log van de FRITZ!Box wordt een van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Veel providers beschermen hun e-mailaccounts met speciale beveiligingsmechanismen, die het versturen van de push-service-mails verhinderen:
Belangrijk:Sinds 30-5-2022 ondersteunt Google de toegang door minder goed beveiligde apps niet meer. Sindsdien is het gebruik van de push-service alleen nog mogelijk als je de verificatie in twee stappen hebt ingeschakeld.
Bij sommige providers is het versturen van e-mails via een programma standaard uitgeschakeld:
Opmerking:Bij sommige providers kun je het verzenden inschakelen in de instellingen onder "POP3/IMAP".
Onjuiste informatie in de e-mailaccountgegevens, bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, zijn vaak de oorzaak van deze fout. Voer daarom je gegevens opnieuw in.
Opmerking:In de meeste gevallen vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.
Als de testmail niet is verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing. Bij sommige e-mailproviders moet er bijvoorbeeld een extra wachtwoord in de klantomgeving worden ingesteld of de provider beschermt de e-mailaccount met extra beveiligingsmechanismen: