Hoewel de push-service is geconfigureerd volgens onze handleiding, verstuurt de FRITZ!Box geen e-mails met verbindings- gebruiks- en configuratiegegevens, geen berichten van het interne antwoordapparaat en geen faxberichten vanaf de interne faxserver. In de Event Log van de FRITZ!Box wordt een van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Veel providers beschermen hun e-mailaccounts met speciale beveiligingsmechanismen, die het versturen van de push-service-mails verhinderen:
Belangrijk:Sinds 30-5-2022 ondersteunt Google de toegang door minder goed beveiligde apps niet meer. Sindsdien is het gebruik van de push-service alleen nog mogelijk als je de verificatie in twee stappen hebt ingeschakeld.
Bij sommige providers is het versturen van e-mails via een programma standaard uitgeschakeld:
Opmerking:Bij sommige providers kun je het verzenden inschakelen in de instellingen onder "POP3/IMAP".
Onjuiste informatie in de e-mailaccountgegevens, bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, zijn vaak de oorzaak van deze fout. Voer daarom je gegevens opnieuw in.
Opmerking:In de meeste gevallen vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.
Als de testmail niet is verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing. Bij sommige e-mailproviders moet er bijvoorbeeld een extra wachtwoord in de klantomgeving worden ingesteld of de provider beschermt de e-mailaccount met extra beveiligingsmechanismen: