Pushservicemails worden niet verstuurd

Hoewel de pushservice is geconfigureerd volgens onze handleiding, verstuurt de FRITZ!Box geen e-mails met verbindings-, gebruiks- en configuratiegegevens, geen berichten van het interne antwoordapparaat en geen faxberichten vanaf de interne faxserver. In de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box staat een van de volgende foutmeldingen:

  • "E-mail kon niet worden afgeleverd: SMTP-server meldt [...]"
  • "E-mail kon niet worden afgeleverd: TCP-fout"
  • "Er kon geen e-mail worden verstuurd. Oorzaak: autenticatiefout."
  • "Er kon geen e-mail worden verstuurd. Oorzaak: TCP-fout."

Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.

Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.

1 Instellingen van de e-mailaccount aanpassen

Veel providers beschermen hun e-mailaccounts met speciale beveiligingsmechanismen die voorkomen dat de pushservicemails worden verstuurd:

Instellingen Google-account aanpassen

  1. Maak een app-wachtwoord aan voor de FRITZ!Box en configureer dit als wachtwoord voor de pushservice.

Instellingen in Apple-account aanpassen

  1. Als u de twee-factor-authenticatie hebt ingeschakeld voor uw Apple ID, maakt u een app-specifiek wachtwoord voor de FRITZ!Box aan en stelt u dit in als wachtwoord voor de pushservice.

Instellingen Yahoo-account aanpassen

  1. Maak een nieuw app-wachtwoord aan voor de FRITZ!Box en stel dit in als wachtwoord voor de pushservice.

2 Versturen van e-mail in e-mail account inschakelen

Bij sommige providers is het versturen van e-mails via een programma standaard uitgeschakeld:

  1. Schakel in je e-mail-account het gebruik van externe e-mailclients in.

    Opmerking:Bij sommige providers kun je het verzenden inschakelen in de instellingen onder "POP3/IMAP".

3 E-mailaccountgegevens in FRITZ!Box corrigeren

Onjuiste informatie in de e-mailaccountgegevens, bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, zijn vaak de oorzaak van deze fout. Voer daarom je gegevens opnieuw in.

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Pushservice".
  3. Klik op het tabblad "Afzender".
  4. Voer de toegangsgegevens in voor het e-mailadres dat als adres van de afzender moet worden gebruikt voor de pushservice. Bij e-mailadressen van T-Online moet je in het veld "Wachtwoord" je Telekom-wachtwoord voor e-mailprogramma's invoeren.
  5. Klik op "Accountgegevens - meer instellingen".

    Opmerking:Meestal vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.

  6. Voer je e-mailgebruikersnaam en de naam van de SMTP-server van je e-mailprovider in.
  7. Als de server niet bereikbaar is via poort 25, voer dan bij "Poort" de poort in waarmee de server communiceert, bijvoorbeeld 587.
  8. Als de server SSL ondersteunt, schakel da de optie "Deze server ondersteunt een beveiligde verbinding (SSL)" in.
  9. Configureer optioneel een e-mailadres van een ontvanger, een afzendernaam en een onderwerp met persoonlijke tekst in.
  10. Schakel de optie "Versturen van e-mails testen na het toepassen van de instellingen" ("E-mailverzending na het toepassen van de instellingen testen") in.
  11. Klik op "Toepassen" om de instellingen op te slaan.

4 Contact met provider opnemen

Als de testmail niet werd verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing. Bij sommige e-mailproviders moet er bijvoorbeeld een extra wachtwoord in de klantomgeving worden ingesteld of de provider beschermt de e-mailaccount met extra beveiligingsmechanismen:

  1. Neem contact op met je e-mailprovider.
cookiesTC.png

FritzShop maakt GEBRUIK VAN COOKIES

FritzShop vraagt je om cookies te accepteren voor betere prestaties en voor sociale-media- en advertentiedoeleinden. Er worden sociale-media- en advertentiecookies van derden gebruikt om je sociale-mediafunctionaliteit en persoonlijke advertenties te bieden. Accepteer je deze cookies en de bijbehorende verwerking van je persoonsgegevens?

Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Cookie naamLeverancierDoel.Verloop
cookiesplus https://tcshop.nl Slaat uw cookie-voorkeuren op. 1 jaar
PrestaShop-# https://tcshop.nl Deze cookie helpt gebruikerssessies open te houden terwijl ze een website bezoeken, en helpt hen bij het plaatsen van bestellingen en veel meer bewerkingen zoals: datum toevoegen van cookies, geselecteerde taal, gebruikte valuta, laatst bezochte productcategorie, laatst geziene producten, klantidentificatie, naam, voornaam, gecodeerd wachtwoord, e-mailadres dat aan het account is gekoppeld, identificatie van het winkelwagentje. 480 uren
Statistieken
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Cookie naamLeverancierDoel.Verloop
collect Google Het wordt gebruikt om gegevens naar Google Analytics te sturen over het apparaat van de bezoeker en zijn gedrag. Volg de bezoeker op verschillende apparaten en marketingkanalen. Sessie
r/collect Google Het wordt gebruikt om gegevens naar Google Analytics te sturen over het apparaat van de bezoeker en zijn gedrag. Volg de bezoeker op verschillende apparaten en marketingkanalen. Sessie
ssupp.chatid Smartsupp Gesprek-ID van live chatservice aangeboden door Smartsupp Sessie
ssupp.group Smartsupp Laatste groep bezoekers van de live chatservice van Smartsupp. Sessie
ssupp.vid Smartsupp Noodzakelijk voor de functionaliteit van de chatboxfunctie van de website. 6 maanden
ssupp.visits Smartsupp Aantal eerdere bezoeken, nodig om bij te houden voor automatische berichten van de live chatservice van Smartsupp. 6 maanden
_ga Google Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. 2 jaar
_gat Google Gebruikt door Google Analytics om verzoeksnelheid te vertragen 1 dag
_ga_# Google Used by Google Analytics to collect data on the number of times a user has visited the website as well as dates for the first and most recent visit. 2 jaar
_gd# Google Dit is een Google Analytics-sessiecookie die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe u de website gebruikt en die wordt verwijderd wanneer u uw browser afsluit. Sessie
_gid Google Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. 1 dag
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.