Hoewel de pushservice is geconfigureerd volgens onze handleiding, verstuurt de FRITZ!Box geen e-mails met verbindings-, gebruiks- en configuratiegegevens, geen berichten van het interne antwoordapparaat en geen faxberichten vanaf de interne faxserver. In de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box staat een van de volgende foutmeldingen:
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Veel providers beschermen hun e-mailaccounts met speciale beveiligingsmechanismen die voorkomen dat de pushservicemails worden verstuurd:
Bij sommige providers is het versturen van e-mails via een programma standaard uitgeschakeld:
Opmerking:Bij sommige providers kun je het verzenden inschakelen in de instellingen onder "POP3/IMAP".
Onjuiste informatie in de e-mailaccountgegevens, bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, zijn vaak de oorzaak van deze fout. Voer daarom je gegevens opnieuw in.
Opmerking:Meestal vult de FRITZ!Box de volgende gegevens automatisch aan. Bij kleinere lokale providers moet je deze zelf invoeren. De benodigde gegevens krijg je van je e-mailprovider.
Als de testmail niet werd verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing. Bij sommige e-mailproviders moet er bijvoorbeeld een extra wachtwoord in de klantomgeving worden ingesteld of de provider beschermt de e-mailaccount met extra beveiligingsmechanismen: