Pushservicemails worden niet verstuurd

Hoewel de pushservice is ingesteld volgens onze handleiding, verstuurt de FRITZ!Box geen e-mails over de status van je smarthomeapparaat. In de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box staat een van de volgende foutmeldingen:

  • ‘E-mail kon niet worden afgeleverd: SMTP-server meldt [...]’
  • ‘E-mail kon niet worden afgeleverd: TCP-fout’
  • ‘Er kon geen e-mail worden verstuurd. Oorzaak: autenticatiefout.’
  • ‘Er kon geen e-mail worden verstuurd. Oorzaak: TCP-fout.’

Opmerking:De instructies voor de configuratie en informatie over de functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.

Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.

1 Instellingen van de e-mailaccount aanpassen

Veel providers beschermen hun e-mailaccounts met speciale beveiligingsmechanismen die voorkomen dat de pushservicemails worden verstuurd:

Instellingen Google-account aanpassen

  1. Maak een app-wachtwoord aan voor de FRITZ!Box en stel dit in als wachtwoord voor de pushservice.

Instellingen in Apple-account aanpassen

  1. Als je de tweefactorauthenticatie hebt ingeschakeld voor je Apple Account, maak dan een app-specifiek wachtwoord voor de FRITZ!Box aan en stel dit in als wachtwoord voor de pushservice.

Instellingen Yahoo-account aanpassen

  1. Maak een nieuw app-wachtwoord aan voor de FRITZ!Box en stel dit in als wachtwoord voor de pushservice.

2 Versturen van e-mail in e-mail account inschakelen

Bij sommige providers is het versturen van e-mails via een programma standaard uitgeschakeld:

  1. Schakel in je e-mail-account het gebruik van externe e-mailclients in.

    Opmerking:Bij sommige providers kun je het verzenden inschakelen in de instellingen onder ‘POP3/IMAP’.

3 Contact met provider opnemen

Als de testmail niet werd verstuurd, zijn je accountgegevens onjuist of er is een storing. Bij sommige e-mailproviders moet er bijvoorbeeld een extra wachtwoord in de klantomgeving worden ingesteld of de provider beschermt de e-mailaccount met extra beveiligingsmechanismen:

  1. Neem contact op met je e-mailprovider.