De Power-led van de FRITZ!Box knippert? ✔ Hier kom je te weten wat dit betekent en hoe je het probleem oplost.
Zodra u de FRITZ!Box verbindt met de DSL-aansluiting, brengt de FRITZ!Box een verbinding tot stand met de centrale van de DSL-aanbieder. Dit kan tot 10 minuten duren. Gedurende deze tijd knippert de Power-led en blijft branden zodra de DSL-verbinding tot stand is gebracht.
Met deze handleiding kun je de volgende problemen oplossen:
In de Event Log van de FRITZ!Box wordt dan de volgende foutmelding weergegeven:
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Opmerking:In Duitsland wordt altijd Annex B gebruikt, in andere landen bijna altijd Annex A. Vraag bij je DSL-provider na welke standaard moet worden gebruikt op jouw aansluiting.
Stel de storingsongevoeligheid ("Interference Resistance") in op "maximum performance", omdat op sommige DSL-aansluitingen anders geen DSL-verbinding tot stand kan worden gebracht:
Opmerking:De storingsongevoeligheid van de DSL-verbinding mag alleen worden aangepast bij incidentele storingen van de DSL-verbinding.
Opmerking:DSL-kabels kun je kopen in de speciaalzaak of bij ons bestellen via e-mail op zubehoer@avm.de of telefonisch onder +49 (0)30 39004415 (ma.-vr. 9:00-17:00). Je kunt DSL-kabels ook zelf maken. Bij de RJ45-connectors moeten de pinnen 4 en 5 worden toegewezen. Bij RJ11-connectors moeten de pinnen 3 en 4 worden toegewezen. De volgorde maakt niet uit, je kunt deze dus niet verwisselen.
Opmerking:Verbind de FRITZ!Box alleen met de DSL-aansluiting en de stroomvoorziening. De DSL-verbinding is tot stand gebracht als de Power-led na uiterlijk 10 minuten brandt.
LET OP!Er zijn mogelijk kosten verbonden aan de controle. Vraag naar de voorwaarden bij je provider!
De DSL-versie van de FRITZ!Box wordt met elke versie van FRITZ!OS steeds verder ontwikkeld om onder alle omstandigheden optimale DSL-verbindingen tot stand te brengen. In een enkel geval (bijvoorbeeld DSL-aansluitingen met verouderde DSLAM) kan het voorkomen dat de FRITZ!Box alleen een DSL-verbinding tot stand kan brengen met bepaalde DSL-versies. Test daarom de recente en de vorige DSL-versie:
De DSL-versie maakt deel uit van FRITZ!OS. Controleer of de FRITZ!Box het meest recente FRITZ!OS en dus ook de huidige DSL-versie gebruikt:
Als het probleem optreedt met de recente DSL-versie (bijvoorbeeld na een FRITZ!OS-update), test dan de DSL-versie van het vorige FRITZ!OS:
De vorige DSL-versie wordt nu ingeschakeld en de FRITZ!Box wordt vervolgens opnieuw opgestart. Het opnieuw opstarten duurt ongeveer twee minuten.