De Power-led van de FRITZ!Box knippert? ✔ Hier kom je te weten wat dit betekent en hoe je het probleem oplost.
Uw FRITZ!Box brengt een verbinding met het mobiele netwerk tot stand zodra u uw simkaart hebt geplaatst en de pincode in de FRITZ!Box gebruikersinterface hebt ingevoerd. Dit kan tot 2 minuten duren. Gedurende deze tijd knippert de Power/Mobile-led van de FRITZ!Box en blijft branden zodra de verbinding tot stand is gebracht.
Met deze handleiding kun je het volgende probleem oplossen:
Daarbij wordt in de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box mogelijk een of meer van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De instructies voor de configuratie en de informatie over de functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Een verkeerd geplaatste, beschadigde of verkeerde simkaart blijft vaak onopgemerkt. Controleer daarom de simkaart in de FRITZ!Box:
Belangrijk:Micro- of nanosimkaarten die al uit de combi-simkaart zijn gedrukt en in een simkaarthouder zijn geplaatst, mogen niet worden gebruikt, omdat deze klem kunnen gaan zitten en de simkaartsleuf kunnen beschadigen.
Voer deze stap alleen uit als je de FRITZ!Box in het buitenland gebruikt (dus bijvoorbeeld met een Nederlandse simkaart in Italië) en je mobiele provider daar het mobiele netwerk van een andere provider gebruikt:
LET OP!Door roaming in te schakelen kunnen er extra kosten ontstaan. Informatie over roaming en de mogelijke kosten krijg je van je mobiele provider.
Afhankelijk van je mobiele provider en je serviceovereenkomst kan het op verschillende locaties met meerdere radiocellen noodzakelijk zijn om het gewenste type mobiele netwerk handmatig in de FRITZ!Box te configureren:
Door installatie van het meest recente FRITZ!OS is je FRITZ!Box compatibel met de meest recente techniek voor het mobiele netwerk, die wordt gebruikt in de radiocellen van mobiele providers:
Fouten bij het aansluiten van de mobiele antennes blijven vaak onopgemerkt. Controleer daarom of de mobiele antennes juist zijn aangesloten op je FRITZ!Box:
Opmerking:Als je de FRITZ!Box binnenshuis in het dekkingsgebied van je mobiele provider gebruikt, test dan of het mogelijk is om de verbinding met het mobiele netwerk tot stand te brengen met de meegeleverde antennes.
Met de richthulp kun je de optimale plek voor de FRITZ!Box bepalen en de mobiele antennes optimaal uitrichten:
Belangrijk:Als je de FRITZ!Box op een zolder of vensterbank plaatst, let dan op dat de toegestane bedrijfstemperatuur van 0° tot 40° Celsius niet wordt overschreden.
Als je de FRITZ!Box gebruikt op de rand (outdoordekking) van het dekkingsgebied van je mobiele provider, zijn de mobiele antennes binnenshuis mogelijk niet voldoende om een verbinding met het mobiele netwerk tot stand te brengen. Verhoog in dit geval het zend- en ontvangstvermogen van de FRITZ!Box door een buitenantenne te gebruiken, bijvoorbeeld op het dak of balkon):
Opmerking:Of je op jouw locatieoutdoordekking hebt in het dekkingsgebied van je mobiele provider, kun je navragen bij je provider.