Tijdens het televisiekijken via de mediaontvanger van de internetprovider op een internetaansluiting met IPTV, valt het beeld of geluid weg.
Opmerking:Bij de Telekom MagentaTV Sat-aansluiting wordt het programma-aanbod overgedragen via een satelliet. Neem rechtstreeks contact op met de Telekom voor storingen bij satelliettelevisie.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Via de Wi-Fi- en de LAN-toegang voor gasten van de FRITZ!Box is het afspelen van IPTV niet mogelijk. Verbind de mediaontvanger als volgt:
Voorwaarde voor het afspelen van IPTV is de foutloze transmissie van IGMP-multicasts van de FRITZ!Box naar de mediaontvanger. Niet elk apparaat ondersteunt multicasts of kan de gegevensstroom die noodzakelijk is voor de weergave van IPTV foutloos naar de mediaontvanger doorsturen.
Multicasts worden meestal niet ondersteund of onjuist verwerkt door switches of Wi-Fi-repeaters van andere fabrikanten. Deze apparaten storen de weergave, zelfs als de receiver rechtstreeks is verbonden met de FRITZ!Box. Alle FRITZ!WLAN Repeaters ondersteunen multicasts.
Om te bepalen of de interferentie wordt veroorzaakt door apparaten in je thuisnetwerk en om de storing op te lossen, ga je als volgt te werk:
Als je hebt ontdekt welk apparaat de storingen veroorzaakt, kun je het probleem met één van de volgende stappen oplossen:
Een DSL-verbinding met storingen kan fouten veroorzaken bij het afspelen van IPTV. Als je de FRITZ!Box op de DSL-aansluiting gebruikt, controleer dan of de DSL-verbinding wordt verbroken en of er bij de DSL-aansluiting meerdere fouten optreden: