Tijdens het televisiekijken via de mediaontvanger van de internetprovider op een internetaansluiting met IPTV, valt het beeld of geluid weg.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
De volgende stappen zijn alleen nodig als de mediaontvanger rechtstreeks via Wi-Fi is verbonden met de FRITZ!Box, of via een Wi-Fi-repeater:
Via de Wi-Fi- en de LAN-toegang voor gasten van de FRITZ!Box is het afspelen van IPTV niet mogelijk. Verbind de mediaontvanger als volgt:
De volgende stap is alleen nodig als je het IPTV-aanbod gebruikt van Odido (Interactieve TV) of Proximus (Proximus Pickx):
Opmerking:Je kunt de mediaontvanger ook via Wi-Fi of via het stopcontact verbinden met de FRITZ!Box, bijvoorbeeld met een FRITZ!Repeater of FRITZ!Powerline.
Voorwaarde voor het afspelen van IPTV is de foutloze transmissie van IGMP-multicasts van de FRITZ!Box naar de mediaontvanger. Niet elk apparaat ondersteunt multicasts of kan de gegevensstroom die noodzakelijk is voor de weergave van IPTV foutloos naar de mediaontvanger doorsturen.
Multicasts worden meestal niet ondersteund of onjuist verwerkt door switches of Wi-Fi-repeaters van andere fabrikanten. Deze apparaten storen de weergave, zelfs als de receiver rechtstreeks is verbonden met de FRITZ!Box. Alle FRITZ!WLAN Repeaters ondersteunen multicasts.
Om te bepalen of de interferentie wordt veroorzaakt door apparaten in je thuisnetwerk en om de storing op te lossen, ga je als volgt te werk:
Als je hebt ontdekt welk apparaat de storingen veroorzaakt, kun je het probleem met één van de volgende stappen oplossen:
Een DSL-verbinding met storingen kan fouten veroorzaken bij het afspelen van IPTV. Als je de FRITZ!Box op de DSL-aansluiting gebruikt, controleer dan of de DSL-verbinding wordt verbroken en of er bij de DSL-aansluiting meerdere fouten optreden: