Tijdens het bellen treedt soms of altijd een van de volgende storingen op:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als je de FRITZ!Box gebruikt op een ISDN-aansluiting en de stem van je gesprekspartner niet verstaanbaar is (sterk vervormd, robotstem, sterk kraken):
Opmerking:Je kunt HD-telefonie weer inschakelen met #962*1*.
Als je een FRITZ!Box met USB 3.0-ondersteuning gebruikt en er is een USB 3.0-apparaat aangesloten op de FRITZ!Box, kan het USB-apparaat in kwestie interferentie veroorzaken met de DECT-verbinding:
De volgende stappen zijn alleen noodzakelijk als het probleem optreedt bij een FRITZ!Fon en je geen problemen met de spraakkwaliteit ondervindt bij gebruik van andere telefoons:
De volgende stappen zijn alleen nodig als je met de FRITZ!Box via internettelefonie (VoIP) belt:
De volgende stap is alleen nodig als de FRITZ!Box niet rechtstreeks is aangesloten op de DSL-aansluiting:
Opmerking:Als je je FRITZ!Box gebruikt als DSL-router (standaard), dan bepaalt de FRITZ!Box deze waarden automatisch.
Toepassingen zoals filesharingprogramma's of onlinegames brengen veel parallelle internetverbindingen tot stand. De functie "Traffic Shaping" van de FRITZ!Box waarborgt dat spraakgegevens prioritair zijn en gelijkmatig worden overgebracht, maar deze toepassingen kunnen storingen veroorzaken die om technische redenen slechts beperkt kunnen worden gecompenseerd. Daarom bieden veel toepassingen de volgende instelmogelijkheden:
Met de functies voor echocompensatie en traffic shaping garandeert de FRITZ!Box een hoge spraakkwaliteit. Als je nog steeds echo, vertraging of korte uitval opmerkt, ligt de oorzaak bij je internetprovider of telefonieprovider. De FRITZ!Box heeft hierop geen invloed.