Point-to-point ISDN-aansluitingen worden in de professionele omgeving gebruikt in combinatie met een grote telefooncentrale. In de particuliere sector en kleine kantoren daarentegen zijn point-to-multipoint ISDN-aansluitingen gebruikelijk. De FRITZ!Box is ontworpen voor point-to-multipoint-aansluitingen.
Als je de FRITZ!Box configureert zoals hier beschreven, kun je de FRITZ!Box en je ISDN-telefooncentrale gebruiken op je point-to-point ISDN-aansluiting om te bellen via het vaste net en internet. Aangezien dit geen gegarandeerde producteigenschap is, kan AVM niet garanderen dat de FRITZ!Box probleemloos werkt op een point-to-point ISDN-aansluiting.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Opmerking:Met #965*3*#91** kun je de FRITZ!Box weer terugzetten op "point-to-point-aansluiting met dynamische TEI".
Opmerking:Met #965*9*#91** kun je de FRITZ!Box weer terugzetten naar het signaleren met hoofdnummer.
Belangrijk:Met de bedrijfsmodus "point-to-point" kun je slechts één ISDN-eindapparaat aansluiten op de poort "FON S0".
Tijdens het opnieuw opstarten detecteert de FRITZ!Box dat er op poort "FON S0" een telefooncentrale is aangesloten die is ontworpen om te gebruiken op een point-to-point-aansluiting. Na het opnieuw opstarten stelt de FRITZ!Box de poort "FON S0" automatisch in op de bedrijfsmodus "point-to-point".
Belangrijk:Het type van je vaste telefoonaansluiting (analoge aansluiting of ISDN) wordt alleen gevraagd tijdens de configuratie van het eerste vaste telefoonnummer. Als je het type van je vaste aansluiting later wilt wijzigen, dan moet je eerst alle geconfigureerde vaste telefoonnummers verwijderen.
Op de poort "FON S0" kun je internettelefoonnummers gebruiken die overeenkomen met de laatste cijfers van een hoofdnummer met doorkiesnummer (567 zijn bijvoorbeeld de laatste cijfers van 4567) en/of door de provider voor internettelefonie niet worden gebruikt voor het aanmelden. Andere internettelefoonnummers worden niet gesignaleerd op de poort "FON S0", als deze is geconfigureerd als point-to-point-aansluiting. Op de overige telefonie-interfaces van de FRITZ!Box (bijvoorbeeld op "FON 1" en "FON 2") kun je elk internettelefoonnummer gebruiken:
Opmerking:Als een internettelefoonnummer wordt gebruikt voor het aanmelden, moet het telefoonnummer worden doorgegeven tijdens de aanmelding (registratie) bij de SIP-server van de internettelefonieprovider. Je provider voor internettelefonie kan je informeren of dit het geval is bij een bepaald internettelefoonnummer.
Opmerking:Dat is mogelijk omdat het telefoonnummer niet wordt gebruikt voor het aanmelden bij de internettelefonieprovider, en het is noodzakelijk zodat het internettelefoonnummer wordt gesignaleerd op de poort "FON S0".
Alle telefoonnummers die je in de FRITZ!Box hebt ingevoerd, kun je toewijzen aan de nevenaansluitingen van je telefooncentrale. Als je een internettelefoonnummer wilt gebruiken om te bellen vanaf een nevenaansluiting, voer je het nummer in de nevenaansluiting in, precies zoals dit wordt weergegeven in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box onder "Telephony > Telephone Numbers".
Je kunt ook alle doorkiesnummers van de point-to-point-aansluiting gebruiken op de nevenaansluitingen van je telefooncentrale, zelfs als je geen doorkiesnummers hebt ingevoerd in de FRITZ!Box (zie sectie "hoofdnummer en doorkiesnummer in FRITZ!Box configureren").
De FRITZ!Box is voorzien van een aantal functies om energie te besparen. Onder andere wordt de communicatie tussen de interne S0-bus van de FRITZ!Box en het ISDN-apparaat beëindigd, als er geen verbinding actief is. Sommige ISDN-apparaten hebben problemen met deze functie. Schakel deze functie daarom uit in de FRITZ!Box als ISDN-apparaten een probleem hebben om een verbinding tot stand te brengen: