Een op de FRITZ!Box aangesloten telefoon werkt niet? ✔ Met deze eenvoudige handleiding configureer je je FRITZ!Box om te bellen via het vaste net.
Er kunnen geen uitgaande telefoonverbindingen via het vaste net tot stand worden gebracht met een telefoon die is aangemeld bij de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Afb.: Land- en netnummer invoeren (bijvoorbeeld voor Duitsland en Berlijn)
Als je de FRITZ!Box via een ander apparaat (bijvoorbeeld kabelmodem) hebt aangesloten op het vaste net, moet je de juiste type telefoonaansluiting voor de FRITZ!Box configureren. Het type telefoonaansluiting hangt af van de bekabeling en niet van het aantal beschikbare telefoonnummers. Als je de FRITZ!Box hebt aangesloten op een analoge nevenaansluiting, moet je "analog line" selecteren en als je de FRITZ!Box hebt aangesloten op een S0-bus, selecteer dan "ISDN line".
Belangrijk:Het type van je vaste telefoonaansluiting (analoge aansluiting of ISDN) wordt alleen gevraagd tijdens de configuratie van het eerste vaste telefoonnummer. Als je het type van je vaste aansluiting later wilt wijzigen, dan moet je eerst alle geconfigureerde vaste telefoonnummers verwijderen.
Opmerking:Je kunt HD-telefonie weer inschakelen met #962*1*.
Fouten in de bekabeling blijven vaak onopgemerkt. Verzeker je er daarom van dat de FRITZ!Box op de juiste wijze is verbonden met de aansluiting:
Wanneer je een ISDN-telefoon gebruikt om te bellen, stuurt de FRITZ!Box tekstgegevens naar de telefoon. Hierdoor kun je op het scherm van je telefoon bijvoorbeeld zien welk nummer wordt gebruikt voor de oproep. Sommige ISDN-telefoons kunnen deze tekst echter niet juist verwerken. Schakel daarom bij wijze van test deze functie uit in de FRITZ!Box:
Opmerking:Je kunt deze functie weer inschakelen met #960*2*.
De FRITZ!Box is voorzien van een aantal functies om energie te besparen. Onder andere wordt de communicatie tussen de interne S0-bus van de FRITZ!Box en het ISDN-apparaat beëindigd, als er geen verbinding actief is. Sommige ISDN-apparaten hebben problemen met deze functie. Schakel deze functie daarom uit in de FRITZ!Box als ISDN-apparaten een probleem hebben om een verbinding tot stand te brengen:
Opmerking:Je kunt deze functie weer inschakelen met #966*0*.
Als de gebelde aansluiting de functie "terugbellen indien in gesprek/geen gehoor" niet ondersteunt, geeft de FRITZ!Box na een aantal wektonen het signaal voor deze functie door aan de ISDN-telefoon. Sommige ISDN-telefoons kunnen dit signaal niet goed verwerken en breken de oproep vervolgens af. Schakel deze functie uit in de FRITZ!Box als ISDN-telefoons een probleem hebben verbindingen tot stand te brengen:
Opmerking:Om de functie "terugbellen indien in gesprek/geen gehoor" desgewenst te gebruiken, druk je na het ophangen opnieuw op de beltoets en kies je *37#. Met #960*6* kun je de functie weer permanent inschakelen.
Belangrijk:Configureer FRITZ!App Fon niet met de wizard. FRITZ!App Fon wordt automatisch opnieuw geconfigureerd als je de app van je smartphone verwijdert en opnieuw installeert.
LET OP!Er zijn mogelijk kosten verbonden aan de controle. Vraag naar de voorwaarden bij je telefoonprovider!