Hoewel de geïntegreerde faxfunctie is geconfigureerd volgens onze handleiding, mislukt het verzenden van faxberichten soms of altijd. Faxberichten worden helemaal niet of niet volledig verstuurd. Het verzenden van faxberichten wordt eventueel afgebroken met één van de volgende foutmeldingen, of er wordt in de Event Log van de FRITZ!Box één van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Afb.: Land- en netnummer invoeren (bijvoorbeeld voor Duitsland en Berlijn)
Het probleem wordt mogelijk veroorzaakt door de webbrowser (bijvoorbeeld door storende plug-ins):
Opmerking:Voor faxontvangst kun je of een telefoonnummer gebruiken van een provider die T.38 ondersteunt of T.38 weer uitschakelen. Mogelijk is faxoverdracht mogelijk zonder T.38.
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk wanneer je faxberichten via een internettelefoonnummer verstuurt en ontvangt:
Opmerking:Als je provider voor internettelefonie T.38 niet ondersteunt, dan kun je voor het faxen een internettelefoonnummer gebruiken van een provider voor internettelefonie die T.38 ondersteunt. Als je FRITZ!Box is aangesloten op het analoge vaste net, kun je in plaats van het internettelefoonnummer ook je vaste telefoonnummer gebruiken om te faxen.