Tijdens gesprekken via het analoge vaste net hoort de partij die de FRITZ!Box gebruikt om te bellen, of horen beide partijen een lage bromtoon. Het geluid is duidelijk hoorbaar en niet hetzelfde als het rustige en nauwelijks waarneembare geluid dat te horen is op alle analoge vaste aansluitingen. De bromtoon is niet te horen als er via internet wordt gebeld.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
LET OP!Er zijn mogelijk kosten verbonden aan de controle. Vraag naar de voorwaarden bij je telefoonprovider!
Belangrijk:Als je extra telefoonapparaten of aansluitdozen aansluit op de telefoonaansluitdoos, kan dit resulteren in fouten.
Opmerking:Als alternatief kun je je draadloze telefoons ook rechtstreeks aanmelden bij de FRITZ!Box, zodat je het extra basisstation niet hoeft te gebruiken.
Interferentie van een apparaat dat is aangesloten op de FRITZ!Box of de stroomtoevoer, kan mogelijk de FRITZ!Box bereiken. Voer daarom de volgende test uit:
Belangrijk:Als het probleem zich voordoet met een FRITZ!Powerline-adapter, gebruik dan de met de FRITZ!Powerline-adapter meegeleverde UTP-netwerkkabel.
Als de bromtoon nog steeds hoorbaar is, wordt het probleem niet veroorzaakt door de FRITZ!Box, maar door een ander component (bijvoorbeeld telefoon, kabel, stroomtoevoer).