Sommige of alle computers, smartphones of andere apparaten die met de FRITZ!Box zijn verbonden, hebben geen toegang tot het internet als de FRITZ!Box de internetverbinding via een DSL-, glasvezel- of kabelmodem tot stand brengt.
Op de apparaten wordt mogelijk een van de volgende meldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Opmerking:Het kan enkele minuten duren voordat de modem opnieuw wordt opgestart. Tijdens het opnieuw opstarten heb je geen toegang tot internet.
Opmerking:De instellingen van de FRITZ!Box blijven daarbij behouden. Het opnieuw opstarten duurt ongeveer 2 minuten. Gedurende deze tijd heb je geen toegang tot de gebruikersinterface.
In de fabrieksinstellingen wijst de FRITZ!Box per DHCP automatisch de juiste IP-instellingen toe aan alle apparaten. Als je de DHCP-server van de FRITZ!Box hebt uitgeschakeld, schakel deze dan weer in:
Opmerking:In de fabrieksinstellingen gebruikt de FRITZ!Box het IP-adres 192.168.178.1 (subnetmasker 255.255.255.0) en wijst IP-adressen toe van xxx.20 tot xxx.200.
Om ervan verzekerd te zijn dat het apparaat altijd de juiste IP-instellingen gebruikt, moet je ervoor zorgen dat het apparaat automatisch de IP-instellingen ophaalt bij de FRITZ!Box (dit is de standaardinstelling van de meeste apparaten):
In de fabrieksinstellingen gebruikt de FRITZ!Box de DNS-server van de internetprovider om de namen van internetadressen om te zetten. Als je in de FRITZ!Box andere DNS-servers hebt geconfigureerd, schakel dan de DNS-server van de internetprovider weer in:
De volgende maatregel is alleen noodzakelijk als er op het apparaat firewallsoftware is geïnstalleerd:
De modem is mogelijk defect of werkt niet goed. Test daarom of je een internetverbinding tot stand kunt brengen als je de modem rechtstreeks op een computer aansluit: