De DSL-verbinding van de FRITZ!Box wordt regelmatig verbroken en de Power/DSL-led knippert? ✔ Zo los je het probleem op.
De DSL-verbinding tussen de FRITZ!Box en de centrale van de DSL-provider wordt meerdere keren per dag verbroken. Gedurende deze tijd knippert de Power/DSL-led van de FRITZ!Box en blijft branden als de Internetverbinding opnieuw tot stand is gebracht.
In de lijst met gebeurtenissen van de FRITZ!Box staat de volgende foutmelding:
"DSL antwoordt niet (geen DSL-synchronisatie
) DSL-synchronisatie begint (training)"
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Fouten in de bekabeling zijn vaak moeilijk te herkennen en blijven lang onopgemerkt. Controleer daarom de bekabeling in huis:
Sommige DSL-providers begrenzen meestal niet de gegevenssnelheid van de DSL-verbinding (DSL syncrate), maar verlagen op IP-niveau de gegevenssnelheid tot de overeengekomen waarde. De FRITZ!Box brengt de DSL-verbinding daarom altijd tot stand met de hoogst mogelijke gegevenssnelheid, waardoor de verbinding gevoeliger is voor storingen. Begrens daarom de DSL syncrate tot de overeengekomen waarde:
Mogelijk is de kabel die de FRITZ!Box met de DSL-aansluiting verbindt, beschadigd. Test daarom een andere DSL-kabel:
Opmerking:DSL-kabels kun je kopen in de speciaalzaak of bij ons bestellen via e-mail op zubehoer@avm.de of telefonisch onder +49 (0)30 39 00 44 15 (ma.-vr.9:00-17:00). Met behulp van de handleiding Toewijzing van kabels, adapters en poorten kunnen DSL-kabels ook zelf worden gemaakt.
Mogelijk is er een storing op je DSL-aansluiting. Omdat het controleren van de aansluiting door de DSL-provider lang kan duren, daarbij kosten kunnen ontstaan en uit onze ervaringen blijkt dat DSL-aansluitingen vaak storingen vertonen hoewel deze al door de provider zijn gecontroleerd, ga je als volgt te werk:
LET OP!Er zijn mogelijk kosten verbonden aan de controle. Vraag naar de voorwaarden bij je provider!