Na configuratie kan de gebruikersinterface van het FRITZ!Powerline-apparaat niet worden geopend. Na het invoeren van fritz.powerline in de adresbalk van de webbrowser (bijvoorbeeld Chrome, Firefox) wordt de gebruikersinterface niet weergegeven.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Sommige webbrowsers starten een zoekopdracht op het internet als je een onbekend of onvolledig adres invoert, bijvoorbeeld Google Chrome via Google. Om dit te voorkomen moet je het volledige adres http://fritz.powerline invoeren.
Wis op een computer met Windows of macOS het tijdelijk geheugen (cache) van de webbrowser:
Als je het FRITZ!Powerline-apparaat gebruikt met een FRITZ!Box, kun je de gebruikersinterface van het FRITZ!Powerline-apparaat openen via de gebruikersinterface van de FRITZ!Box:
Als je het FRITZ!Powerline-apparaat met een andere router gebruikt, moet de router het omzetten van DHCP-namen ondersteunen, zodat je de gebruikersinterface kunt openen via fritz.powerline. Als de router het omzetten van DHCP-namen niet ondersteunt, open dan de gebruikersinterface via het IP-adres:
Als je de gebruikersinterface van het FRITZ!Powerline-apparaat niet kunt openen na het volgen van de stappen uit deze handleiding, is het powerlineapparaat niet juist verbonden met de router (bijvoorbeeld FRITZ!Box) en moet je het FRITZ!Powerline-apparaat opnieuw verbinden met de FRITZ!Box of de andere router.