FRITZ!OS van FRITZ!Powerline herstellen
Met het herstelprogramma kun je de functionaliteit van het FRITZ!Powerline-apparaat herstellen. Het herstelprogramma zet het FRITZ!Powerline-apparaat terug naar de fabrieksinstellingen en verwijdert alle instellingen die verhinderen dat het apparaat juist werkt.
Voorwaarden
- Op de computer is Windows 11 / 10 / 8 / 7 geïnstalleerd.
1 Herstelprogramma downloaden
- Open in een webbrowser download.avm.de/fritzpowerline/.
- Ga naar de map voor het model van je FRITZ!Powerline, vervolgens naar de submap "deutschland" of "other" en ten slotte naar de map "recover".
- Download het herstelprogramma voor je model FRITZ!Powerline met de bestandsextensie ".exe" naar je computer.
2 FRITZ!Powerline-apparaat met de computer verbinden
- Sluit de computer met de meegeleverde netwerkkabel rechtstreeks aan op de LAN-poort van het FRITZ!Powerline-apparaat.
- Verbreek alle andere verbindingen tussen het FRITZ!Powerline-apparaat en andere netwerkapparaten.
- Start het bestand "FRITZ.Powerline[...].exe" en klik op "Next".
- Volg de instructies.
- Als het programma een foutmelding weergeeft, bijv. "Recovery failed due to an error", voer dan het programma opnieuw uit. Als het meerdere keren niet lukt het herstelprogramma uit te voeren, voer dan het herstelprogramma uit op een andere computer.
- Als het programma de melding "Complete - FRITZ!Powerline successfully restored!" weergeeft, is het herstellen geslaagd.
4 Fouten bij het uitvoeren van het herstelprogramma
Herstelprogramma kan FRITZ!Powerline-apparaat niet vinden
Het herstelprogramma kan het FRITZ!Powerline-apparaat niet vinden en blijft de foutmelding "FRITZ!Powerline [model] searching at: [IP adres]" weergeven.
- Klik niet op "Next", maar op "Cancel" en vervolgens opnieuw op "Cancel".
- Zorg dat alle firewalls zijn uitgeschakeld.
- Voer het herstelprogramma opnieuw uit.
Foutmelding "Could not determine the version!"
Het herstelprogramma geeft de foutmelding "Could not determine the version!" weer:
- Klik op "Cancel" om het herstelprogramma te beëindigen.
- Klik in de Windows-taakbalk op het zoekpictogram.
- Typ in de zoekbalk Apparaatbeheer en druk op Enter.
- Dubbelklik onder "Netwerkadapters" op de LAN-netwerkadapter die is verbonden met het FRITZ!Powerline-apparaat en selecteer het tabblad voor geavanceerde instellingen (bijvoorbeeld "Geavanceerd" of "Geavanceerde instellingen").
- Selecteer de eigenschap voor het instellen van de gegevenssnelheid (bijv. ‘Gegevenssnelheid’, ‘Verbindingstype’, ‘Connection Type’, ‘Media Type’).
- Selecteer de waarde "10 Mbps half-duplex" of een vergelijkbare waarde en klik op "OK".
- Voer het herstelprogramma opnieuw uit.