In de FRITZ!Box kun je meerdere telefoonboeken aanmaken en vervolgens op elke FRITZ!Fon een afzonderlijk telefoonboek gebruiken. Je kunt nieuwe telefoonboeken opslaan in de FRITZ!Box of je kunt het telefoonboek gebruiken van een onlineprovider, bijvoorbeeld Google, Apple, 1&1, GMX of WEB.DE, een cardDAV-provider of een lokale CardDAV-server. Het telefoonboek in de FRITZ!Box wordt dan regelmatig gesynchroniseerd met het telefoonboek van de provider en hoeft niet dubbel te worden bijgehouden.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
De werkwijze is ervan afhankelijk bij welke onlineprovider het telefoonboek is ingesteld:
Opmerking:Je kunt de toewijzing altijd wijzigen in de telefoon zelf of in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box in de instellingen van de betreffende telefoon.
Opmerking:Als je in een webbrowser al bent aangemeld bij je account, kun je hier overschakelen naar een ander Google-account.
Opmerking:Je kunt de toewijzing altijd wijzigen in de telefoon zelf of in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box in de instellingen van de betreffende telefoon.
Opmerking:Je kunt de toewijzing altijd wijzigen in de telefoon zelf of in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box in de instellingen van de betreffende telefoon.
De CardDAV-server kan zich ook in het thuisnetwerk bevinden:
Opmerking:Je kunt de toewijzing altijd wijzigen in de telefoon zelf of in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box in de instellingen van de betreffende telefoon.
Het telefoonboek in de FRITZ!Box wordt regelmatig gesynchroniseerd met het telefoonboek van het e-mailaccount. Automatische synchronisatie vindt elke 24 uur plaats, rond 0:00u. Tijdens de synchronisatie gebeurt het volgende:
Opmerking:Bij andere e-mailproviders kun je telefoonboekvermeldingen alleen rechtstreeks op de website van de provider wissen.
Als je telefoonboekvermeldingen hebt toegevoegd, gewijzigd of gewist, kun je het telefoonboek ook meteen synchroniseren: