De juiste plek voor je FRITZ!Powerline-apparaat is een belangrijke factor bij het uitbreiden van het Wi-Fi-bereik van je thuisnetwerk. Daarbij is de verbindingskwaliteit tussen een FRITZ!Powerline-apparaat en de router (bijvoorbeeld FRITZ!Box) net zo belangrijk als de kwaliteit van de Wi-Fi-verbinding tussen een FRITZ!Powerline-apparaat en de daarmee verbonden Wi-Fi-apparaten.
Als het FRITZ!Powerline-apparaat via Wi-Fi is verbonden met de router, is het daarom belangrijk een plek te vinden waarvandaan het FRITZ!Powerline-apparaat snelle en stabiele verbindingen tot stand kan brengen met de router en waar het FRITZ!Powerline-apparaat tegelijkertijd goed bereikbaar is voor je Wi-Fi-apparaten.
In deze handleiding leggen we uit hoe je de kwaliteit van de Wi-Fi-verbinding tussen het FRITZ!Powerline-apparaat en de router kunt controleren en wat je kunt doen om je FRITZ!Powerline-apparaat op een betere locatie te plaatsen.
Wanneer je FRITZ!Powerline-apparaat via Wi-Fi is verbonden met een FRITZ!Box, controleer de verbindingskwaliteit tussen het FRITZ!Powerline-apparaat en de FRITZ!Box dan met FRITZ!App Wi-Fi. FRITZ!App Wi-Fi is beschikbaar voor mobiele apparaten met Android en iOS.

of tik onder iOS op ‘Repeater staat er niet bij?’ en vervolgens op ‘Vernieuwen’ om de plaats van de repeater opnieuw te beoordelen.