De LAN-verbinding (ethernet) tussen het FRITZ!Powerline-apparaat en afzonderlijke of alle apparaten die met het FRITZ!Powerline-apparaat zijn verbonden wordt regelmatig verbroken. Als de fout zich voordoet, wordt bij de apparaten wordt mogelijk een van de volgende meldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De instructies voor de configuratie en de informatie over de functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van het FRITZ!Powerline-apparaat.
Opmerking:Omdat de meest recente drivers vaak niet in de Windows-update worden aangeboden, kun je de drivers installeren via de website van de fabrikant, bijvoorbeeld van het Intel-downloadcenter.
Opmerking:In Windows kunnen er via ‘Apparaatbeheer’ voor veel netwerkapparaten verschillende energiebesparende functies worden ingesteld onder ‘Eigenschappen > Energiebeheer’.
Met EEE kunnen netwerkadapters in een energiebesparende slaapstand worden gezet en kan het gemiddelde energieverbruik ervan aanzienlijk worden verminderd. Bij afzonderlijke netwerkapparaten kunnen er compatibiliteitsproblemen optreden als EEE actief is. Schakel daarom bij wijze van test EEE uit:

De volgende stap is alleen nodig als het apparaat niet rechtstreeks maar via een hub/switch, een ander powerlineapparaat, een LAN/Wi-Fi-omvormer of ander apparaat is verbonden met het FRITZ!Powerline-apparaat:
Het apparaat is mogelijk met het FRITZ!Powerline-apparaat verbonden via een netwerkkabel die te lang, onjuist toegewezen of defect is:
Opmerking:Om een apparaat aan te sluiten op FRITZ!Powerline, kan elke standaardnetwerkkabel CAT5e of hoger (STP, 1:1) van maximaal 100 meter worden gebruikt.