Sommige of alle computers, smartphones of andere apparaten die met de FRITZ!Box zijn verbonden, hebben geen toegang tot het internet als de FRITZ!Box de internetverbinding via een DSL-, glasvezel- of kabelmodem tot stand brengt.
Op de apparaten wordt mogelijk een van de volgende meldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Opmerking:Het kan enkele minuten duren voordat de modem opnieuw wordt opgestart. Tijdens het opnieuw opstarten hebt u geen toegang tot het internet.
Opmerking:De instellingen van de FRITZ!Box blijven daarbij behouden. Het opnieuw opstarten duurt ca. 2 minuten. Gedurende deze tijd heb je geen toegang tot de FRITZ!Box.
In de fabrieksinstellingen wijst de FRITZ!Box per DHCP automatisch de juiste IP-instellingen toe aan alle apparaten. Als je de DHCP-server van de FRITZ!Box hebt uitgeschakeld, schakel deze dan weer in:
Belangrijk:Als de FRITZ!Box de bestaande internetverbinding van een andere router gebruikt, is de DHCP-server van de FRITZ!Box uitgeschakeld. In dit geval moet de router vóór de FRITZ!Box (upstream router) de IP-instellingen toewijzen aan de apparaten.
Opmerking:In de fabrieksinstellingen gebruikt de FRITZ!Box het IP-adres 192.168.178.1 (subnetmasker 255.255.255.0) en wijst IP-adressen toe van xxx.20 tot xxx.200.
Om er zeker van te zijn dat het apparaat altijd de juiste IP-instellingen gebruikt, moet je zorgen dat het apparaat automatisch de IP-instellingen ophaalt bij de FRITZ!Box (dit is de standaardinstelling van de meeste apparaten):
In de fabrieksinstellingen gebruikt de FRITZ!Box de DNS-servers van de internetprovider om de namen van internetadressen om te zetten. Als je in de FRITZ!Box andere DNS-servers hebt geconfigureerd, schakel dan de DNS-servers van de internetprovider weer in:
De volgende stap is alleen nodig als er op het apparaat firewallsoftware is geïnstalleerd:
De modem is mogelijk defect of werkt niet goed. Test daarom of je een internetverbinding tot stand kunt brengen als je de modem rechtstreeks op een computer aansluit:
Belangrijk:Door wijziging van de de regionale opties worden de telefonie-instellingen (bijvoorbeeld telefoonapparaten, doorschakelingen, kiesregels) teruggezet en moeten opnieuw worden geconfigureerd.