De Power-led van de FRITZ!Box knippert? ✔ Hier kom je te weten wat dit betekent en hoe je het probleem oplost.
Je FRITZ!Box brengt een verbinding met het mobiele netwerk tot stand zodra je je simkaart hebt geplaatst en je de pincode hebt ingevoerd in de FRITZ!Box gebruikersinterface. Dit kan tot 2 minuten duren. Gedurende deze tijd knippert de Power-led van de FRITZ!Box en blijft branden zodra de verbinding tot stand is gebracht.
Met deze handleiding kun je het volgende probleem oplossen:
Daarbij wordt in de Event Log van de FRITZ!Box mogelijk een of meer van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
De FRITZ!Box ondersteunt LTE-netwerken op de 800MHz- en 2,6GHz-frequentiebanden. De FRITZ!Box ondersteunt geen andere frequentiebanden.
Opmerking:De FRITZ!Box ondersteunt bijvoorbeeld niet de 1,8GHz-frequentieband, die door sommige providers in bepaalde regio's wordt gebruikt. Informatie over de frequentieband die in jouw regio wordt gebruikt, krijg je van je mobielenetwerkprovider.
Een verkeerd geplaatste, beschadigde of verkeerde simkaart blijft vaak onopgemerkt. Controleer daarom de simkaart in de FRITZ!Box:
Belangrijk:Micro- of nanosimkaarten die al uit de combi-simkaart zijn gedrukt en in een simkaarthouder zijn geplaatst, of simkaarten voor verbindingen volgens de mobiele netwerkstandaard UMTS/HSPA (3G) kunnen niet worden gebruikt. Simkaarthouders kunnen klem gaan zitten en de simkaartsleuf beschadigen.
De volgende maatregel is alleen noodzakelijk als je mobielenetwerkprovider op de locatie van de FRITZ!Box het mobiele netwerk van een andere provider gebruikt:
LET OP!Door roaming in te schakelen kunnen er extra kosten ontstaan. Informatie over roaming en de mogelijke kosten krijg je van je mobielenetwerkprovider.
Door installatie van het meest recente FRITZ!OS is je FRITZ!Box compatibel met de meest recente techniek voor het mobiele netwerk, die wordt gebruikt in de radiocellen van mobielenetwerkproviders:
Met de richthulp kun je de optimale locatie bepalen voor de FRITZ!Box, evenals de juiste uitrichting van de antennes voor het mobiele netwerk:
Belangrijk:Als je de FRITZ!Box op een zolder of vensterbank plaatst, let dan op dat de toegestane bedrijfstemperatuur van 0° tot 40° Celsius niet wordt overschreden.
Als je de FRITZ!Box gebruikt op de rand (dekking buitenshuis) van het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider, dan zijn de ingebouwde GSM-antennes mogelijk niet voldoende om een verbinding met het mobiele netwerk tot stand te brengen. Een oplossing door de FRITZ!Box is daarom niet mogelijk.
Opmerking:Er zijn FRITZ!Box-modellen waarop een buitenantenne voor bijvoorbeeld een balkon balkon of dak kunnen worden aangesloten. Deze modellen zijn geschikt voor gebruik in een dekkingsgebied waar je dekking buitenshuis hebt. Informatie over deze modellen ontvang je van ons verkoopteam. Of je op jouw locatie binnenshuis of buitenshuis dekking hebt in het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider, kun je navragen bij je provider.