De mobiele verbinding tussen de FRITZ!Box en de mobielenetwerkprovider wordt vaak (meerdere keren per dag) onderbroken. Gedurende deze tijd knippert de Power-led van de FRITZ!Box en blijft branden als de Internetverbinding opnieuw tot stand is gebracht. In de Event Log van de FRITZ!Box wordt de volgende foutmelding weergegeven:
"LTE no longer responding"
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Door installatie van het meest recente FRITZ!OS is je FRITZ!Box compatibel met de meest recente techniek voor het mobiele netwerk, die wordt gebruikt in de radiocellen van mobielenetwerkproviders:
Met de richthulp kun je de optimale locatie bepalen voor de FRITZ!Box, evenals de juiste uitrichting van de antennes voor het mobiele netwerk:
Als je de FRITZ!Box gebruikt op de rand (dekking buitenshuis) van het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider, dan zijn de ingebouwde GSM-antennes mogelijk niet voldoende om een verbinding met het mobiele netwerk tot stand te brengen. Een oplossing door de FRITZ!Box is daarom niet mogelijk.
Opmerking:Er zijn FRITZ!Box-modellen waarop een buitenantenne voor bijvoorbeeld een balkon balkon of dak kunnen worden aangesloten. Deze modellen zijn geschikt voor gebruik in een dekkingsgebied waar je dekking buitenshuis hebt. Informatie over deze modellen ontvang je van ons verkoopteam. Of je op jouw locatie binnenshuis of buitenshuis dekking hebt in het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider, kun je navragen bij je provider.