De mobiele verbinding tussen de FRITZ!Box en de mobielenetwerkprovider wordt vaak (meerdere keren per dag) onderbroken. Gedurende deze tijd knippert de Power-led van de FRITZ!Box en blijft branden als de Internetverbinding opnieuw tot stand is gebracht. In de Event Log van de FRITZ!Box wordt de volgende foutmelding weergegeven:
"LTE no longer responding"
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Door installatie van het meest recente FRITZ!OS is je FRITZ!Box compatibel met de meest recente techniek voor het mobiele netwerk, die wordt gebruikt in de radiocellen van mobielenetwerkproviders:
Fouten bij aansluiting van de GSM-antennes blijven vaak onopgemerkt. Controleer daarom of de GSM-antennes juist zijn aangesloten op je FRITZ!Box:
Opmerking:Als je de FRITZ!Box binnenshuis in het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider gebruikt, test dan of het mogelijk is om de mobielenetwerkverbinding tot stand te brengen met de meegeleverde antennes.
Met de richthulp kun je de optimale locatie bepalen voor de FRITZ!Box, evenals de juiste uitrichting van de antennes voor het mobiele netwerk:
Als je de FRITZ!Box gebruikt op de rand (dekking buitenshuis) van het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider, dan zijn de GSM-antennes binnenshuis mogelijk niet voldoende om een verbinding met het mobiele netwerk tot stand te brengen. Verhoog in dit geval het zend- en ontvangstvermogen van de FRITZ!Box door een buitenantenne te gebruiken, bijvoorbeeld op het dak of balkon):
Opmerking:Of je op jouw locatie buitenshuis dekking hebt in het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider, kun je navragen bij je provider.