De Power-led van de FRITZ!Box knippert? ✔ Hier kom je te weten wat dit betekent en hoe je het probleem oplost.
Je FRITZ!Box brengt een verbinding met het mobiele netwerk tot stand zodra je je simkaart hebt geplaatst en je de pincode hebt ingevoerd in de FRITZ!Box gebruikersinterface. Dit kan tot 2 minuten duren. Gedurende deze tijd knippert de Power-led van de FRITZ!Box en blijft branden zodra de verbinding tot stand is gebracht.
Met deze handleiding kun je het volgende probleem oplossen:
Daarbij wordt in de Event Log van de FRITZ!Box mogelijk een of meer van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
De FRITZ!Box ondersteunt LTE-netwerken op de 800MHz-, 1,8GHz- en 2,6GHz-frequentiebanden. De FRITZ!Box ondersteunt geen andere frequentiebanden.
Opmerking:Informatie over de frequentieband die in jouw regio wordt gebruikt, krijg je van je mobielenetwerkprovider.
Een verkeerd geplaatste, beschadigde of verkeerde simkaart blijft vaak onopgemerkt. Controleer daarom de simkaart in de FRITZ!Box:
Belangrijk:Micro- of nanosimkaarten die al uit de combi-simkaart zijn gedrukt, of simkaarten voor verbindingen volgens de mobiele netwerkstandaard 3G (UMTS/HSPA) kunnen niet worden gebruikt.
De volgende maatregel is alleen noodzakelijk als je mobielenetwerkprovider op de locatie van de FRITZ!Box het mobiele netwerk van een andere provider gebruikt:
LET OP!Door roaming in te schakelen kunnen er extra kosten ontstaan. Informatie over roaming en de mogelijke kosten krijg je van je mobielenetwerkprovider.
Door installatie van het meest recente FRITZ!OS is je FRITZ!Box compatibel met de meest recente techniek voor het mobiele netwerk, die wordt gebruikt in de radiocellen van mobielenetwerkproviders:
Fouten bij aansluiting van de GSM-antennes blijven vaak onopgemerkt. Controleer daarom of de GSM-antennes juist zijn aangesloten op je FRITZ!Box:
Opmerking:Als je de FRITZ!Box binnenshuis in het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider gebruikt, test dan of het mogelijk is om de mobielenetwerkverbinding tot stand te brengen met de meegeleverde antennes.
Met de richthulp kun je de optimale locatie bepalen voor de FRITZ!Box, evenals de juiste uitrichting van de antennes voor het mobiele netwerk:
Belangrijk:Als je de FRITZ!Box op een zolder of vensterbank plaatst, let dan op dat de toegestane bedrijfstemperatuur van 0° tot 40° Celsius niet wordt overschreden.
Als je de FRITZ!Box gebruikt op de rand (dekking buitenshuis) van het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider, dan zijn de GSM-antennes binnenshuis mogelijk niet voldoende om een verbinding met het mobiele netwerk tot stand te brengen. Verhoog in dit geval het zend- en ontvangstvermogen van de FRITZ!Box door een buitenantenne te gebruiken, bijvoorbeeld op het dak of balkon):
Opmerking:Of je op jouw locatie buitenshuis dekking hebt in het dekkingsgebied van je mobielenetwerkprovider, kun je navragen bij je provider.