FRITZ!Box kan geen glasvezelverbinding tot stand brengen

Hoewel de FRITZ!Box is geconfigureerd voor gebruik op de glasvezelaansluiting, kan de FRITZ!Box geen glasvezelverbinding tot stand brengen. In de gebruikersinterface van de FRITZ!Box wordt op de pagina "Overview" de melding "Fiber interrupted" weergegeven. In de fiberinformatie van de FRITZ!Box wordt mogelijk de melding "Fiber cable not connected" weergegeven.

Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.

1 Controleren of de glasvezelaansluiting wordt ondersteund

  1. Controleer in de documentatie van je glasvezelaansluiting of informeer bij je internetprovider of dit een actieve glasvezelaansluiting conform de standaard ITU-T G.652 (AON) is. Op een passieve glasvezelaansluiting (ITU-T G.984, GPON) kan de FRITZ!Box niet worden gebruikt.

2 Bekabeling controleren

  1. Verwijder alle kabelverlengingen en adapters tussen de FRITZ!Box en de glasvezelaansluitdoos.
  2. Sluit de FRITZ!Box met een onbeschadigde kabel aan op de glasvezelaansluitdoos. De glasvezelkabel mag geen knikken of beschadigingen vertonen. Uitgebreide informatie vind je in de korte handleiding die met de FRITZ!Box is meegeleverd en in het handboek.

    Opmerking:De FRITZ!Box heeft een SC/APC-bus (brede connector, rechte snede). Afhankelijk van het glasvezelaansluitpunt moet er mogelijk een glasvezelkabel met adapter worden gebruikt. De glasvezelkabel wordt niet met de FRITZ!Box meegeleverd.

3 Meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box installeren

Installeer de meest recente versie van FRITZ!OS, omdat deze verbeteringen voor verschillende glasvezelaansluitingen bevat waarmee de fout mogelijk wordt verholpen:

  1. Installeer op de FRITZ!Box het meest recente FRITZ!OS.

4 Contact opnemen met provider

Als de FRITZ!Box de glasvezelverbinding nog steeds niet tot stand kan brengen, heeft de glasvezelaansluiting mogelijk een storing:

  1. Neem contact op met je internetprovider.