Hoewel de FRITZ!Box is geconfigureerd voor gebruik op de glasvezelaansluiting, kan de FRITZ!Box geen glasvezelverbinding tot stand brengen. In de gebruikersinterface van de FRITZ!Box wordt op de pagina "Overview" de melding "Fiber interrupted" weergegeven. In de fiberinformatie van de FRITZ!Box wordt mogelijk de melding "Fiber cable not connected" weergegeven.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De FRITZ!Box heeft een SC/APC-bus (brede connector, geslepen in een hoek van 8°). Afhankelijk van het glasvezelaansluitpunt moet er mogelijk een glasvezelkabel met adapter worden gebruikt. De glasvezelkabel wordt niet met de FRITZ!Box meegeleverd.
Installeer de meest recente versie van FRITZ!OS, omdat deze verbeteringen voor verschillende glasvezelaansluitingen bevat waarmee de fout mogelijk wordt verholpen:
Als je je FRITZ!Box in de detailhandel hebt aangeschaft, moet je deze mogelijk eerst laten ontgrendelen door je internetprovider: