Hoewel de geïntegreerde faxfunctie is geconfigureerd volgens onze handleiding, mislukt het ontvangen van faxberichten soms of altijd. Je ontvangt helemaal geen faxberichten of deze zijn niet volledig. In de Event Log van de FRITZ!Box wordt mogelijk een van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Omdat sommige foutmeldingen maar één maal worden weergegeven in het Event log, moet je de FRITZ!Box eerst opnieuw starten:
Controleer, zodra de faxontvangst na het opnieuw opstarten van de FRITZ!Box voor het eerst mislukt, of de mislukte poging met een foutmelding is gedocumenteerd. Voer dan de maatregel uit die bij de betreffende foutmelding hoort:
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als je faxberichten via een internettelefoonnummer ontvangt:
Opmerking:Als je provider voor internettelefonie T.38 niet ondersteunt, kun je voor het faxen een internettelefoonnummer gebruiken van een provider voor internettelefonie die T.38 ondersteunt.
Wanneer de faxontvangst via een vast telefoonnummer blijft mislukken, is er geen mogelijkheid meer dit te verhelpen met de instellingen voor faxberichten in je FRITZ!Box.
Als je wilt kun je ons de faxapparaten noemen die bij de afzender worden gebruikt (model, fabrikant en waar mogelijk een faxprotocol van de afzender van de mislukte faxoverdracht). We zullen, zover mogelijk, hiermee rekening houden bij de optimalisatie van toekomstige versies van FRITZ!OS, zodat de communicatie met deze faxapparaten verder wordt verbeterd.