Hoewel de geïntegreerde faxfunctie is geconfigureerd volgens onze handleiding, mislukt het ontvangen van faxberichten soms of altijd. Je ontvangt helemaal geen faxberichten of deze zijn niet volledig. In de Event Log van de FRITZ!Box wordt mogelijk een van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Omdat sommige foutmeldingen maar één maal worden weergegeven in het Event log, moet je de FRITZ!Box eerst opnieuw starten:
Controleer, zodra de faxontvangst na het opnieuw opstarten van de FRITZ!Box voor het eerst mislukt, of de mislukte poging met een foutmelding is gedocumenteerd. Voer dan de maatregel uit die bij de betreffende foutmelding hoort:
De volgende maatregelen zijn alleen noodzakelijk als je faxberichten via een internettelefoonnummer ontvangt:
Opmerking:Als je provider voor internettelefonie T.38 niet ondersteunt, dan kun je voor het faxen een internettelefoonnummer gebruiken van een provider voor internettelefonie die T.38 ondersteunt. Als je FRITZ!Box is aangesloten op het analoge vaste net, kun je in plaats van het internettelefoonnummer ook je vaste telefoonnummer gebruiken om te faxen.
Wanneer de faxontvangst blijft mislukken, is er geen mogelijkheid meer dit te verhelpen met de instellingen voor faxberichten in je FRITZ!Box.