Een of beide LAN-poorten kunnen niet worden gebruikt om verbinding te maken met de FRITZ!Box. De FRITZ!Box herkent de hierop aangesloten computers, NAS-systemen of andere netwerkapparaten niet en deze apparaten hebben geen toegang tot de FRITZ!Box en tot internet. Op het apparaat wordt mogelijk een van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De instellingen van de FRITZ!Box blijven daarbij behouden. Het opnieuw opstarten duurt ongeveer 2 minuten. Gedurende deze tijd heb je geen toegang tot de gebruikersinterface.
Voer deze maatregelen uit met een ander apparaat dat is verbonden met de FRITZ!Box:
Belangrijk:Als je met geen enkel apparaat toegang kunt krijgen tot de FRITZ!Box, ga dan te werk zoals beschreven in de handleiding FRITZ!Box-gebruikersinterface kan niet worden geopend.
Opmerking:Omdat de meest recente drivers vaak niet in de Windows-update worden aangeboden, kun je de drivers installeren via de website van de fabrikant, bijvoorbeeld van het Intel-downloadcenter.
De volgende maatregel is alleen noodzakelijk als het apparaat niet rechtstreeks maar via een hub/switch, powerline-adapter, LAN/WLAN-omvormer of ander apparaat is verbonden met de FRITZ!Box:
Het apparaat is mogelijk met de FRITZ!Box verbonden via een netwerkkabel die te lang, verkeerd bedraad of defect is:
Opmerking:Elke standaardnetwerkkabel CAT 5e of hoger (STP, 1:1) van maximaal 100m kan worden gebruikt om een apparaat aan te sluiten op de FRITZ!Box.
Opmerking:In Windows kunnen er via "Apparaatbeheer" voor veel netwerkapparaten verschillende energiebesparende functies worden ingesteld onder "Eigenschappen > Energiebeheer".
Mogelijk ontstaan er problemen bij het bepalen van de transmissiesnelheid. Test daarom of de verbinding tot stand kan worden gebracht als je de instellingen wijzigt van de gebruikte LAN-poort: