Een of meer LAN-poorten kunnen niet worden gebruikt om verbinding te maken met de FRITZ!Box. De FRITZ!Box herkent de hierop aangesloten computers, NAS-systemen of andere netwerkapparaten niet en deze apparaten hebben geen toegang tot de FRITZ!Box en tot internet. Op het apparaat wordt mogelijk een van de volgende foutmeldingen weergegeven:
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De instellingen van de FRITZ!Box blijven daarbij behouden. Het opnieuw opstarten duurt ca. 2 minuten. Gedurende deze tijd heb je geen toegang tot de FRITZ!Box.
Voer deze stappen uit met een ander apparaat dat is verbonden met de FRITZ!Box:
Belangrijk:Als je met geen enkel apparaat toegang kunt krijgen tot de FRITZ!Box, ga dan te werk zoals beschreven in de handleiding FRITZ!Box-gebruikersinterface kan niet worden geopend.
Opmerking:Omdat de meest recente drivers vaak niet in de Windows-update worden aangeboden, kun je de drivers installeren via de website van de fabrikant, bijvoorbeeld van het Intel-downloadcenter.
De volgende stap is alleen noodzakelijk als het apparaat niet rechtstreeks maar via een hub/switch, powerlineapparaat, een LAN/Wi-Fi-omvormer of ander apparaat is verbonden met de FRITZ!Box:
Het apparaat is mogelijk met de FRITZ!Box verbonden via een netwerkkabel die te lang, onjuist toegewezen of defect is:
Opmerking:Om een apparaat aan te sluiten op de FRITZ!Box kan elke standaardnetwerkkabel CAT5e of hoger (STP, 1:1) van maximaal 100m worden gebruikt.
De volgende stap is alleen noodzakelijk als het apparaat in kwestie via een 10 Mbit/s-netwerkadapter (10BASE-T) met de FRITZ!Box is verbonden:
Opmerking:Veel apparaten met 10Base-T-netwerkadapters (bijvoorbeeld meetinstrumenten, smarthome- of internet-of-things-apparaten) ondersteunen auto-MDI/MDI-X niet en hebben daarom cross-overkabels nodig. Cross-overkabels zijn verkrijgbaar bij de speciaalzaak.
Opmerking:In Windows kunnen er via "Apparaatbeheer" voor veel netwerkapparaten verschillende energiebesparende functies worden ingesteld onder "Eigenschappen > Energiebeheer".
Mogelijk ontstaan er problemen bij het bepalen van de gegevenssnelheid. Test daarom of de verbinding tot stand kan worden gebracht als je de instellingen wijzigt van de gebruikte LAN-poort: