Het niet mogelijk om gedeelde bestanden en printers of andere diensten in het FRITZ!Box-netwerk op afstand te benaderen via een VPN-verbinding.
Voer de hier beschreven maatregelen na elkaar uit. Controleer na elke maatregel of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Je hebt alleen toegang tot gedeelde bestanden en printers via een VPN-verbinding als je de apparaten in het FRITZ!Box-netwerk op afstand benadert via hun IP-adressen:
Controleer met een ping of de IP-communicatie met apparaten in het netwerk op afstand principieel mogelijk is via de VPN-verbinding.
De VPN-verbinding kan mogelijk tijdelijk niet goed tot stand worden gebracht als gevolg van een fout van de FRITZ!Box of de internetverbinding van de FRITZ!Box. Start de FRITZ!Box daarom opnieuw op, zodat deze de firewall opnieuw initialiseert en de internetverbinding opnieuw tot stand brengt:
De volgende maatregel is alleen noodzakelijk als je je FRITZ!Box hebt geconfigureerd als VPN-client en je vanuit het thuisnetwerk van deze FRITZ!Box toegang wilt krijgen tot gedeelde bestanden en printers in het netwerk op afstand (Client-LAN-koppeling):
Belangrijk:Als de NetBIOS-filter is uitgeschakeld, kunnen computers in het thuisnetwerk vaker worden aangevallen vanuit het internet. Stel daarom een firewall in op alle computers.
Voer deze maatregel uit op alle Windows-computers:
De firewall van Windows verhindert in de standaardinstellingen de toegang tot gedeelde bestanden en printers via een VPN-verbinding tussen twee FRITZ!Box-netwerken (LAN-LAN-koppeling). Als je toegang wilt toestaan, configureer dan de volgende instellingen op je Windows-computers: