Via de VPN-verbinding kunnen geen apparaten, gedeelde bestanden en printers of andere diensten in het FRITZ!Box-netwerk op afstand worden benaderen.
Voer de hier beschreven stappen achterelkaar uit. Controleer na elke stap of het probleem is opgelost.
Opmerking:De configuratieprocedure en informatie over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS van de FRITZ!Box.
Via een VPN-verbinding is het alleen mogelijk om apparaten in een netwerk op afstand te benaderen via hun IP-adres:
Controleer met een ping of de IP-communicatie met apparaten in het netwerk op afstand principieel mogelijk is via de VPN-verbinding.
De VPN-verbinding kan mogelijk tijdelijk niet goed tot stand worden gebracht als gevolg van een fout van de FRITZ!Box of de internetverbinding van de FRITZ!Box. Start de FRITZ!Box daarom opnieuw op, zodat deze de firewall opnieuw initialiseert en de internetverbinding opnieuw tot stand brengt:
De volgende maatregel is alleen noodzakelijk als je je FRITZ!Box hebt verbonden met een ander FRITZ!Box-netwerk (LAN-LAN-koppeling) of een bedrijfs-VPN:
Voer deze maatregel uit op alle Windows-computers:
De firewall van Windows verhindert in de standaardinstellingen de toegang tot gedeelde bestanden en printers via een VPN-verbinding tussen twee FRITZ!Box-netwerken (LAN-LAN-koppeling). Als je toegang wilt toestaan, configureer dan de volgende instellingen op je Windows-computers: