FRITZ!Repeater meldt "Het zoeken naar een nieuw FRITZ!OS is niet geslaagd"

Er kan niet worden vastgesteld of er een nieuw FRITZ!OS beschikbaar is. Na het klikken op de knop "Nieuw FRITZ!OS zoeken" wordt de melding "Het zoeken naar een nieuw FRITZ!OS is niet geslaagd" weergegeven in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box.

Oorzaak

  • Tijdelijk probleem met de internetverbinding of bij de updateserver van AVM

Herhaal het zoeken op een ander tijdstip of voer de update handmatig uit zoals hier beschreven.

1 FRITZ!OS-bestand downloaden

  1. Open in een webbrowser download.avm.de/fritzwlan/.
  2. Ga naar de map voor jouw model repeater. Er zijn twee varianten van de FRITZ!Repeater 600. Als er op het typeplaatje aan de onderkant van het apparaat "v2" staat, ga dan naar de map "fritzrepeater-600v2".
  3. Ga vervolgens naar de submap "deutschland" of "other" en ten slotte naar de map "fritz.os".
  4. Download het bestand met de bestandsextensie ".image" naar de computer.

2 Meest recente FRITZ!OS installeren

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Repeater op "Systeem".
  2. Klik in het menu "Systeem" op "Update".
  3. Klik op het tabblad "FRITZ!OS-bestand".
  4. Klik op de knop "Bladeren..." of "Bestand kiezen".
  5. Selecteer het updatebestand dat je hebt gedownload (imagebestand).
  6. Klik op de knop "Update starten".